Site icon מקומון רמת גן

מיליארד סינים לא טועים | משלחת סינית בחנה שיתופי פעולה ברמת גן

משלחת בכירה מהעיר ג'וחאי שבדרום סין, ביקרה בשבוע שעבר ברמת-גן, במסגרת פעילות מרכז היזמות והחדשנות של העירייה,Net.work. כרמל שאמה הכהן: "נמשיך לקדם שיתופי פעולה בינלאומיים לטובת שיפור איכות חייהם של תושבי העיר".

במהלך ביקורם של חברי המשלחת הסינית בעיר הם נפגשו עם נציגי אוניברסיטת בר-אילן במרכז הערים החכמות שפועל במוסד וכן פגשו חמש חברות הזנק הפועלות בתחום החדשנות העירונית במסגרת ה- NET-WORK, שהציגו את היוזמות שלהם מעולמות הביטוח, החינוך, התיירות, ניהול המבנים והתקשורת.

בנוסף, במהלך הביקור נחתמה הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בין הערים בתחום החדשנות המוניציפלית. טקס החתימה הרשמי נערך בהשתתפות סגן ראש המחוז של העיר ג'וחאי, ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי ומי שיובילו את שיתוף הפעולה – המשנה לראש העיר, גלעד שריר וחברת מועצת העיר, עדנה וידל.

המשנה לראש העיר, עו"ד גלעד שרי גלעד שריר, יזם והגדיר לראשונה עבור רמת-גן יעד של "עיר חכמה", תוך חתירה להוביל אותה לשיתופי פעולה, שמטרתם לייצר גם הכנסות לעיר כנגזרת באופנים שונים. בהקשר זה ביקרה המשלחת מסין גם במרכז היזמי-מוניציפלי של רמת-גן Net.work.

ראש עיריית רמת-גן עם ראש המשלחת הסינית. צילום: עופר חן

שריר ציין כי: "בכוונתנו לפעול ביצירתיות במטרה להקל ולהנגיש את השירותים לתושב מחד ולמנף את הטכנולוגיות הללו ליצירת הכנסות חלופיות לעיר מאידך, בכדי שבעתיד הן יוכלו להשיא תשואה להכנסה חליפית לחלקים מהארנונה העירונית. בדרך זו הטכנולוגיות יעזרו הן לטיפול ולאיכות השירות והן להכנסות הרשות. ההסכם עם עיריית ג'וחאי הינו הסנונית הראשונה לאחר עבודה מאומצת של קידום וטיפוח תחומי הטכנולוגיה העירוניים בשנה האחרונה ואנו שואפים לחתום על הסכם מסחרי עמם בזמן הקרוב".

חברת מועצת העיר ומחזיקת  תיק חדשנות ועיר חכמה בעיר, עדנה וידל ציינה כי: "הרעיון הוא להפוך את המרכז לאבן שואבת שתשמש אכסניה ליזמות וחברות הייטק, שייצרו דינמיקה עסקית מבוססת טכנולוגיה, גם כמקור להכנסות לעיר. הרחבת הפעילות החדשנית בעיר עתידה להוות דוגמה ומופת ברמה הלאומית ואנו כבר זוכים להתעניינות רבה". וידל הוסיפה שהיעד הבא שלה ושל שריר הוא להטמיע את נושא הפחים החכמים, על מנת להוזיל את עלויות פינוי האשפה ולייעל  את הפנוי, הטמעת טכנולוגיות חסכוניות ותומכות קיימות ואיכות סביבה וכן לקדם את הנפקת כרטיס התושב הדיגיטלי, עליו הם עומלים בימים אלה.

Exit mobile version