Site icon מקומון רמת גן

מידע שימושי אודות חנות אופניים ברמת-גן

אחד הענפים שנמצאים בגרף עליה במדינת ישראל ובעולם כולו וסוחף אחריו משתמשים רבים, הוא ענף האופניים. אם בעבר ספורט הרכיבה על אופניים היה שייך לקבוצה מוגדרת של מכורים לענף, כיום ניתן לראות כיצד תרבות הרכיבה על אופניים הפכה לפופולארית במדינת ישראל ופונה אל כלל האוכלוסייה, ללא הבדל גיל או מגדר כך שניתן לראות משפחות שלמות רוכבות ביחד במסלולים שונים, הנגישים ומותאמים לכל רמות וחוויות הרכיבה והענף ממשיך לצבור תאוצה, מתפתח ומתקדם.

העלייה המתמדת בתרבות הרכיבה על אופניים בישראל הביאה לגידול בכמות חנויות האופניים, אשר תפקידן לספק ציוד רכיבה, אביזרים וכמובן את האופניים בהתאמה אישית לכל רוכב. אם נכנס לחנות אופניים ברמת-גן נעבור תהליך הכולל בחירת זוג אופניים בהתאם למגוון שיקולים, בחירת ציוד מגן וציוד רכיבה בסטנדרטים גבוהים.

מאפיינים של חנות אופניים ברמת-גן

חנויות אופניים הפכו למוקד עלייה לרגל למשפחות וספורטאים. אם בעבר חנות אופניים ברמת-גן הייתה מתמקדת במכירת זוגות אופניים בלבד, כיום המצב שונה לגמרי עם התפתחות הענף ברמה עולמית וארצית וישנן מחלקות שלמות, אשר עוסקות בספורט הרכיבה על אופניים ונותנות מענה לכל צורך ולכל סגנון רכיבה. יש מאפיינים רבים לחנויות אופניים והם:

  1. מגוון סוגי אופניים – כאשר נכנס אל פתחה של חנות אופניים מיד נבחין בעשרות זוגות אופניים, המכסים שטח רב מחלל החנות ומחולקים בהתאם לקהל היעד וסוג הרכיבה. ישנם אופני ילדים ונוער, אופניים לבוגרים, אופניים חשמליים או רגילים, אופני הרים או אופני כביש ועוד מגוון סיווגים שבאים לתת מענה לכל לקוח ולדרישותיו השונות. חשוב מאוד להתרשם מכמה זוגות אופניים אשר כל אחד מהם מספק נוחות אחרת ומאפיינים ייחודיים.

    צילום: freepik

  2. אביזרים וחלקי חילוף – כיום כל חנות אופניים מחזיקה מחלקה שלמה של אביזרים המיועדים לרכיבה על אופניים ובתוכם, אביזרי מיגון הכוללים קסדה תקנית במגוון עיצובים ומגנים למרפקים ולברכיים הנפוצים בשימוש בילדים קטנים, הלומדים לרכב על אופניים. בנוסף נמצא במחלקות, מעמדים לבקבוקי מים, משאבות אוויר ועוד מגוון אביזרים וציוד נלווה לאופנים. כמו כן, ישנה מחלקת הלבשה הכוללת חולצות ומכנסי רכיבה בשלל עיצובים, דגמים ואיכויות. יחד עם זאת, כל חנות אופניים ברמת-גן מחזיקה גם מחלקה של חלקי חילוף לאופניים הכוללים צמיגים, פנימיות, ערכות תיקון לתקר בגלגל, בלמים, בולמי זעזועים ועוד מגוון חלקי חילוף הנותנים מענה לבלאי ושחיקה הנוצרים בעת הרכיבה.
  3. מידע על מסלולי רכיבה – ישנן חנויות אופניים אשר מספקות מידע הנוגע למסלולי רכיבה ברחבי הארץ, מוכרות מפות עם סימוני שבילים, מספקות הדרכה על רכיבה נכונה בתנאי שטח שונים ואף מארגנות קבוצות רכיבה, הנפגשות מידי שבוע במקומות נבחרים לכמה שעות של רכיבה משפחתית, אתגרית או תחרותית.

קריטריונים לבחירת אופני ילדים

הבחירה באופני ילדים היא מאוד חשובה וקריטית לבטיחות ולהתפתחות הרגלי הרכיבה אצל ילדים ולצורך כך יש לעמוד בקריטריונים הבאים:

  1. משקל האופניים – נוודא כי האופניים קלות משקל ועשויות מאלומיניום. ככל שמשקל האופניים יהיה קל יותר כך הילד יוכל להתנייד אתם ביתר קלות,
  2. בולמי זעזועים – ישנה חשיבות רבה בהימצאות בולמי זעזועים באופני ילדים אשר יספגו את הזעזועים, המגיעים כתוצאה ממפגש האופניים עם מסלול הרכיבה וימנעו העברתם לגוף הילד.
  3. כידון ואוכף מתכווננים – מומלץ לרכוש זוג אופניים כאשר ניתן לכוון את הכידון והאוכף ולהתאימם לגובה הילד.
  4. עיצוב – הקריטריון החשוב ביותר בעיני הילדים הוא עיצוב האופניים. לכל ילד יש את הצבע אותו הוא אוהב. ישנם אופניים ממותגות בדמויות שונות וסמלים שונים המושכים את עיני הילדים. חשוב לזכור, ילד לא ירכב על אופניים שהוא לא מתחבר אליהם מבחינה יופי.
Exit mobile version