Site icon מקומון רמת גן

מידע שחשוב לדעת על גישור גירושין

סטטיסטיקת הזוגות המתגרשים בישראל עולה על הזוגות הנשארים בנישואים עד סוף חייהם. אך מה עדיף? להישאר מסוכסכים ונשואים, או שכל אחד ייפרד בצורה טובה ויפנה לדרכו? האופציה השנייה קורצת לכל גרוש שעבר את התהליך הזה, ואחד הדברים שאנשים מצטערים עליו מאוד במהלך שארית חייהם, הוא שהגירוש הסתיים בצורה לא ידידותית, ולא התבצע גישור גירושין.

מה עושים במהלך גישור גירושין?

תהליך זה מנסה לקחת את שני הזוגות למקום אחר משאנו מכירים. בית המשפט איננו יכול לחייב את הזוגות לעבור תהליך זה, אך תהליך זה הוא התקווה האחרונה להישרדות הנישואין. במהלך התהליך המגשר או המגשרת מנסים לגשר בין הזוג, להציף את הבעיות והדברים שמטרידים את הזוג. התהליך מתחיל בפגישת יחידים, ואחריה פגישתם של שני הזוגות ביחד.

מדוע צריך את התהליך הזה?

תהליך זה מגיע להציל את הזוגיות, זוגות רבות שהתגרשו לא בקשר עד היום, והמסרים המועברים האחד לשנייה הוא דרך הילדים בלבד. הילדים הם המושפעים העיקריים בכלל התהליך הזה, שהוא תהליך שמכריח את הילדים לבחור לצד מי הם רוצים להישאר, ולצד מי הם עומדים. לגדול ללא הורים הוא קושי עצום על הילדים מהסיבה שכל אחד צריך את התמיכה שלו, בין אם הילד שצריך את השיחות עם האב על ענייני גברים, ובין אם הילדה שצריכה התייעצות עם האימא לגבי ענייני נשים.

ההסכמה בין בני הזוג

במידה ובני הזוג החליטו בפה אחד כי העדיפות העליונה עליהם הוא להתגרש, אז שני הזוגות חותמים על הסכם כללי ביניהם שמשלב הסכם על בעלות הילדים, כל כמה זמן אחד הזוגות רשאים להיפגש עם הילדים, תשלום מזונות, תמיכה כלכלית וכל מה שההסכם כולל.
הסכם זה שנוצר על ידי גישור זוגות משאיר את הזוגות בדרך כלל ביחסים טובים ביניהם, ואין אווירת מלחמה ביניהם שתיצור מתח.

הילדים בסיפור

כמו שנאמר לעיל, הילדים הם המושפעים ביותר מכלל התהליך הפוגעני הזה, והסיבה העיקרית לפגיעה הזו היא דוגמה אישית שגוייה שנוצרת אצל הילדים. אחד הדברים שאין אנו רוצים להעביר לילדינו, הוא דוגמה אישית שגויה. המון הורים מתחבאים מהילדים בזמן שהם מעשנים סיגריה, או מחזיקים את עצמם מלקלל על תאונה שנוצרה כדי שהילד לא ילמד דברים רעים מההרגלים של ההורים. ולכן, גם אם מגיע תהליך הגירוש, במידה והילדים זכו לרושם בלי מתיחות ושההורים פשוט לא הסתדרו ביניהם והחליטו להיפרד, הרגש הסנטימנטלי הזה מייעל את תקופת המעבר הזאת של הילדים.

תמונה באדיבות:pixabay
Exit mobile version