Site icon מקומון רמת גן

מחפשים לקנות תפילין – המדריך המושלם

אחת מהמצוות האישיות של כל יהודי היא הנחת תפילין. מדובר ברגע אינטימי שבין האדם לאלוהיו ואחת הדרכים היותר מחברות עימו. כל בן זכר מתחיל אותה בגיל 13 במסגרת טקס בר המצווה שנערך לו בבית הכנסת.

הטקסים המהותיים הם הדתיים שנעשים ביום שבת בעת העלייה לתורה אבל לרוב, הם גם נחגגים גם באירועים חגיגיים באולמות שונים בחוג המשפחה המורחבת, מכרים וחברים קרובים וכדומה. ההכנות לאירוע מתחילות זמן רב לפניו. הן כוללות לימוד על האופן בו מניחים את התפילין, את הברכות הקשורות, ובנוסף, לומדים לקרוא בהטעמה  מפרשת השבוע וההפטרה הנלווית לה. הלימוד נעשה אצל מלמד דתי מומחה. הכנות אחרות קשורות ברכישת תפילין עצמם.

להלן מספר הנחיות והסברים לרכישה מושלמת

בדיקה מקיפה

עלות רכישת תפילין נגזרת ממספר אלמנטים. איכותם וטיבם והחומרים שמהם הם מיוצרים, המוניטין שיש לחברה היצרנית וכדומה. לכן ראשית, יש צורך לקבל מידע וחומר על סוגי התפילין הקיימים ומחיריהם. ניתן לקרוא באתרי חברות יצרניות ולקבל מידע ממומחים העובדים בשירותם ומאחרים. למעשה, כל ערכת תפילין כוללת שתי קופסאות עור. אחת נקראת "תפילין של ראש" ואליה מחוברים שתי רצועות מדלדלות מטה בעת שהן מונחות על הראש. והשנייה "תפילין של יד" שאליה מחוברות רצועות ארוכות מלופפות סביב הזרוע וכף היד.

בתוך שתי הקופסאות יש קלף שעליו רשומות ארבע פרשיות מהתורה. את הקלף ניתן לכתוב בשתי דרכים. על פי שיטת רש"י או על פי שיטת רבנו תם. הקלף שבתוך הקופסא נכתב על ידי סופר סת"מ ירא שמיים שהוסמך לאומנותו על ידי מוסדות רבניים. הוא זה שבנוסף  כותב על קלפים המיועדים לספרי תורה ומזוזות. יצרן תפילין חייב לייצר אותם בהקפדה על כללים אלו ולכן, כל רוכש צריך לוודא שאכן הוא מורשה לייצורם. התפילין עשויות מבתים שונים הנבדלים ביניהם בסוג החומרים. יש העשויים מעור בהמה דקה, אחרים מעור של בהמה גסה והנחשבים ביותר עשויים מעור של בהמה גסה מהודרת. למעשה, כל בתי התפילין איכותיים ועומדים בדרישות המחמירות של הגופים הרבנים הראשיים.

בחירה מושכלת ורכישה

לאחר שמחליטים על התפילין הרצויים מתחיל תהליך הרכישה. ניתן לגלוש באתר החברה היצרנית ולהכיר את ההיצע. לאחר מכן, ניתן להגיע אל החנות ולקבל הסברים על התפילין ועל נושאים שונים הקשורים בהם. כדאי להתחיל בבדיקה די זמן מראש כדי שיהיה ניתן להקדיש מחשבה רבה טרם קבלת ההחלטה. בעצם, בחירה של כל אחד תלויה בטעמו האישי, צרכיו, יכולותיו הכספיות ורמת ההשקעה אותה מוצא לנכון.

יתר חשיבות להחלטה הנכונה

מצוות תפילין מלווה את העושה אותה מרגע בו הוכרז כבוגר ועד לסוף ימיו. היא נעשית ביום ולא בלילה ובימי חול, כאשר בשבת ובחגים אין מניחים אותן. ביסודה יש שני עקרונות האחד הינו "נעשה ונשמע". את הנעשה מסמל תפילין היד ואילו תפילין הראש מסמל את הבנת הדברים. סמל נוסף מאופיין באופן תכנון וייצור כל תא.  תפילין הראש מחולקות לתאים נפרדים ואילו אלו של היד מורכבות רק מתא אחד. הדבר מבטא אמירה מיוחדת המדברת על כך שמעשי האדם צריכים להיות מאוחדים ומזוהים עם מסורת ישראל. סדר הנחת התפילין והורדתם קבוע, יש להקפיד עליו היטב ולא לסטות ממנו. בעת הנחתם מברכים ובנוסף אומרים את התפילות הנדרשות. משום כך, קל להבין שיש חשיבות לרכישה מוצלחת ואיכותית. מומלץ לרכוש אותן ממשווק בעל מוניטין אשר מקפיד על כל תהליך הייצור. הם יהיו איכותיים וטהורים כיאה לתשמישי קדושה החשובים לכל יהודי בכל מקום.

Exit mobile version