Site icon מקומון רמת גן

מוכרים וקונים מהר יותר: משך הזמן למכירת דירה ברמת גן התקצר ב-38%

הביקוש הגבוה לדירות למגורים ולהשקעה, ההיצע הנמוך והזינוק במחירי הדירות, מובילים את רוכשי הדירות להזדרז ולרכוש את הדירה שהם תמיד רצו. מניתוח נתוני אתר יד2 לחציון הראשון של 2022, עולה כי משך הזמן הממוצע למכירת דירות מיד שנייה בעיר רמת גן עמד על 24 יום בממוצע – קיצור של 38% במשך חיי המודעה לעומת 38 יום בממוצע בתקופה המקבילה אשתקד. 

לדברי רונית כהן, מנהלת השיווק והפרסום בחברת צמח המרמן הבונה ומשווקת יחד עם חברת סרוגו את פרויקט THE LAKE על גדות האגם והפארק הלאומי ברמת גן, "ציבור רוכשי הדירות מיד שנייה, כמו גם רוכשי דירות חדשות, מבינים כבר שהשוק במגמת עלייה ושהמחירים לא ירדו, וממהרים לרכוש את הדירה שהם שוקלים. זאת, יחד עם עליית הריבית החדה בחודשים האחרונים המייקרת את המשכנתא, והצפי לעלייה נוספת גם בשנה הקרובה, דוחפים את הרוכשים לסגור עסקה במהרה, וזה יכול להסביר מדוע משך הזמן למכירה התקצר".

פרויקט THE LAKE ברמת גן. קרדיט הדמייה 3division (2)

ברמה ארצית, משך הזמן הממוצע למכירת דירות מיד שנייה בחציון הראשון התקצר ב-18% בממוצע כך שלקח 33 ימים בממוצע למצוא רוכשים לדירה, לעומת 40 ימים במחצית הראשונה של 2021. הערים בהן נמכרו הדירות הכי מהר הן מודיעין-מכבים-רעות – 16 ימים בממוצע, אחריה גבעתיים עם 18 ימים, רעננה עם 21, הרצליה, פרדס חנה כרכור וראש העין עם 23 ימים. מנגד בקריית ביאליק משך הזמן למכירת דירה דווקא עלה ב-6 ימים ל-38 יום בממוצע, בבית שאן נוספו 7 ימים ל-51 ימים, בקריית מוצקין ובאור עקיבא נוספו 4 ימים, ברמלה נוספו 3 ימים ובחיפה יומיים.

לדברי איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק ביד2, "הממצאים מעידים על 'שוק של מוכרים' בתקופה הנבדקת. כשהביקוש עולה וההיצע בירידה התוצאה המיידית היא עליית מחירים, וככל הנראה מחשש לעלייה נוספת הרוכשים ממהרים לסגור עסקה, שמא יספגו עוד עלויות". 

 

Exit mobile version