Site icon מקומון רמת גן

מה צריך לדעת על ביטוח ימי?

ביטוח ימי מיועד לספק הגנה ליצואנים, יבואנים, אנשי מקצוע שתחום עיסוקם נוגע להעברת סחורות בדרך הים, היבשה או האוויר, ואנשים שיש בבעלותם כלי שיט. כדי לרכוש את הביטוח הנכון, יש צורך בקשרים בינלאומיים וידע נרחב בתחום, ולכן חשוב לרכוש את הפוליסה מחברת ביטוח שמתמחה בשוק הביטוח הימי בארץ.

פוליסות ביטוח ימי הן פוליסות מיוחדות שמבטיחות לרוכשים אותם כיסוי נרחב, וחשוב לבחור חברה שתספק שירות לקוחת מצוין וטיפול מקצועי ומקיף בתביעות ברחבי העולם.

הכיסויים הנדרשים במסגרת ביטוח ימי הם:

מה משפיע על עלות ביטוח ימי?

הנתון העיקרי שמשפיע על עלות פוליסת ביטוח ימי הוא ארץ היעד של הסחורה שמבוטחת בייצוא. יש מדינות שמוגדרות כ"חריגות" עם תנאים ותעריפים אחרים, ובין היתר, ההשפעות על עלות הפוליסה כוללות את אופן האריזה של הסחורה; סוג הסחורה; והיסטוריית הביטוח של המבוטח.

צילום: מאגר

במהלך עריכת פוליסת ביטוח למטענים, חברת הביטוח תבקש את המידע הרלוונטי כמו למשל:

איך נערכת פוליסת ביטוח ימי?

חברות ביטוח מבטחות מטענים באמצעות פוליסת ביטוח ימי פתוחה, שמתחילה בתאריך מוגדר או באמצעות פוליסה לביטוח חד פעמי של מטען בודד, שהתוקף שלה מסתיים עם הגעת המטען ליעד הסופי. חיוני להגדיר את היעד בהתרחשות אירוע הביטוח.

ברוב המקרים, יש להוסיף לערך הייצוא או הייבוא שיעור של עשרים אחוזים מסכום הביטוח, בגין הוצאות הובלה, תוספות שונות והוצאות נלוות.

פוליסת ביטוח ימי פתוחה

פוליסת ביטוח ימי פתוחה נקראת גם פוליסה שוטפת, והיא נחשבת לפוליסה הקלאסית. היא מיועדת לשרת מבוטחים למטרות ייבוא וייצור, ולהציע כיסוי 'מטריה' למכלול המשלוחים שיש למבוטח, בהתאם להצהרותיו בתקופת הביטוח. פוליסה זו אינה כוללת פרטים פרטניים למשלוחים מסוימים, ואופן הניסוח שלה הוא כללי.

במהלך תקופת הפוליסה, המבוטח מקבל כיסוי למכלול המשלוחים שלו, והוא נדרש להצהיר בפני חברת הביטוח על כל משלוח, מיד עם ידיעת הפרטים. אם המבוטח שכח בתום לב להצהיר בפני חברת המשלוח את הפרטים של משלוח מסוים, הוא עדיין זכאי לקבלת הכיסוי, ויוכל גם לקבל כיסוי שנוגע להצהרה שגויה.

פוליסת ביטוח ימי חד פעמית

פוליסת ביטוח ימי חד פעמית מיועדת למשלוח בודד מנקודה אחת עד נקודת היעד. הייחוד בפוליסה זו הוא החובה להסדיר אותה טרם תחילת המסע, כלומר, לא ניתן לשלוח את הסחורה ולבקש מחברת הביטוח כיסוי בדיעבד.

כמה מילים לפני סיום

פוליסת ביטוח ימי כוללת גם ביטוח אווירי, והמבוטח מקבל כיסי לכל סוגי המשלוחים, בכל אופן שהוא בוחר להעביר אותם, דרך האוויר, הים, או היבשה, באמצעות רכבות, משאיות, כלי שיט או ספינות נהר. בהיבט המשפטי, חוק חוזה ביטוח מחריג ביטוח ימי, מכיוון שטבעו של הביטוח שעוסק במסחר בינלאומי, צריך ליישם כללים בינלאומיים שידועים ברחבי העולם.

גם פוליסת ביטוח ימי פתוח או פוליסת ביטוח ימי חד פעמי כוללות תנאי של זיקת הביטוח של המבוטח בטובין, והסיכון הוא אל המבוטח במהלך התרחשות הנזק או האובדן.

 

 

Exit mobile version