Site icon מקומון רמת גן

מה צריך לדעת לפני השתלת שיניים?

לפני עשרות שנים, אם אדם איבד שן, הבחירות שלו נעו בין גשר קבוע לבין שיניים תותבות נשלפות. גשרים קבועים הסתמכו על שיניים בריאות שכנות כעוגנים שמטבע הדברים השפיעו לשלילה על שיניים אלה בהמשך הדרך, והתותבות הנשלפות יכולות להחליק או לגרום למבוכה בגלל שהן משבשות את הדיבור.

שתלי שיניים שעשויים ממתכת טיטניום ומשתלבים בעצם הלסת מהווים את שורש השן החסרה. בניגוד לגשר קבוע שייתכן שיהיה צורך להחליף פעמיים או שלוש פעמים במהלך החיים, שתלים דנטליים הם עמידים מאוד וצריך להחליפם רק לעתים נדירות.

צילום: עמיעד טאוב

היתרונות של השתלים הדנטליים הם:

מדובר בתהליך: למה עליכם לצפות?

הליך ההשתלה כולל כמה שלבים:

בדיקת שיניים מקיפה שלב זה עשוי לכלול צילומי רנטגן, צילומים פנורמיים ולקיחת תבניות מהפה.

יצירת תוכנית טיפול המטופל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם רופא השיניים כדי ליצור את תוכנית הטיפול. לפני ההליך הרופא ייקח בחשבון את מספר השיניים שצריך להחליף בשתלים ואת מצב הלסת של המטופל. לאחר ההליך, המטופל יקבל הוראות מדויקות כיצד ייצטרך לטפל בשיניים ובבריאות הפה מכאן ולהבא. בעצם מדובר בטיפול זהה לניקיון השיניים הרגילות: צחצוח שיניים פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי למניעת היווצרות של פלאק.

תהליך הצבת שתלים כרוכה בהליכים כירורגיים שונים שכולם יחדיו יכולים לקחת כשלושה עד 9 חודשים ולפעמים גם יותר. זהו מסע לא קצר אבל רוב הזמן מוקדש לתקופת ריפוי והחלמה כדי לאפשר לעצם החדשה להתחבר לתוך הלסת (שלב שנקרא אוסאואינטגרציה).

שליטה בכאב במהלך הטיפול במשך הטיפול הכירורגי המטופל יכול לקבל השתלת שיניים בהרדמה מלאה אך בדרך כלל מדובר בהרדמה מקומית.

ליווי – חשוב להכין מראש מלווה שיוכל לקחת את המטופל הביתה בתום הטיפול במרפאת השיניים.

מיקום – ניתוח ההשתלה מתבצע במרפאת שיניים בתנאים קרובים לסטריליות של חדרי הניתוח. לפני ההליך הכירורגי המטופל מקבל אנטיביוטיקה ומשככי כאבים כדי למנוע זיהומים וכאבים לאחר שהשפעת ההרדמה תפוג.

תופעות לוואי – לאחר הניתוח המטופל מקבל הוראות ברורות כיצד לטפל בעצמו ובדרך כלל לא מדובר בתופעות לוואי קשות. מדובר בנפיחות וקצת כאב, אך לא יותר מכך.

 

Exit mobile version