Site icon מקומון רמת גן

מה עם תואר במדעי המחשב?

תואר במדעי המחשב מעניק לכם ידע תיאורטי ומעשי במגוון רחב של תחומים הקשורים לתכנות ולפיתוח. חברות ההייטק בישראל (המכונה בעולם 'סטארט אפ ניישן') מעסיקות מתכנתים, מומחי בדיקות ומסדי נתונים באופן שוטף מיד לאחר שסיימו את התואר. בחלק מהתחומים אפשר להשתלב עוד במהלך הלימודים כאשר צברתם מספיק ידע בתחום ההתמחות שלכם.

למה כדאי להתנסות בתחום כבר במהלך התואר?

בניגוד למקצועות הדורשים תעודה מלאה והתמחות, כמו – משפטים או פסיכולוגיה, על מנת להתחיל לעבוד בנישה שלכם בתכנות אתם יכולים להתמחות כבר במהלך התואר. הביקוש העצום לעובדים בהייטק פותח מגוון משרות סטודנט בשעות גמישות למפתחים, אנשי QA ותפקידים נוספים. השכר בתקופה זו אמנם נמוך יותר מהשכר לו תזכו בסיום התואר אך הניסיון שתצברו בתחום כבר בזמן הלימודים יאפשר לכם להכיר את תעשיית ההייטק מקרוב וכאשר תאחזו בתעודה הנחשקת תוכלו למצוא עבודה מתגמלת בתחום בחברה שדורשת שנה או שנתיים של ניסיון.

מסלולי קריירה אפשריים במהלך התואר

תואר במדעי המחשב פותח בפניכם מגוון רחב של מסלולי קריירה בעולם ההייטק. נסקור אותם בקצרה:

מפתח תוכנה: המקצוע הנפוץ ביותר בו משתלבים בוגרי התואר הוא פיתוח תוכנה בשפות תכנות שונות. כיום, יש מפתחים בשפות כמו ג'אווה, C++, #C, פייטון ושפות תכנות נוספות. מפתחים אלה עובדים על פיתוח תוכנות, אפליקציות למחשבים, טאבלטים וטלפונים ניידים וכן פיתוח של תוכנות בעולם "האינטרנט של הדברים" המאפשרים לתכנן פתרונות של בית חכם, "עיר חכמה" או רכבים אוטונומיים. תחום זה פותח צוהר לעולם מתגמל ומעניין בו אפשר לעבוד הן בישראל והן ברחבי העולם.

תואר במדעי המחשב. תמונה: pexels

מומחה QA: יש המעוניינים לעבוד בתחומים המשיקים לפיתוח התוכנה ולקבל דריסת רגל ראשונה בעולם ההייטק. כבר בתקופת הלימודים תוכלו להשתלב בתפקידי QA או בדיקות תוכנה. היום תפקידים אלה נחלקים לבדיקות ידניות וזיהוי באגים במהלך תפעול של התוכנה או האפליקציה ולבדיקות אוטומטיות המתוכנתות מראש ומאפשרות למחשב לבצע סדרה של בדיקות החוזרת על עצמה עם נתונים משתנים. לאחר התואר במדעי המחשב תכירו את המתודות השונות ואת הדרך לבצע את הבדיקות, לכתוב מסמך בדיקות מפורט ואיך לנתח את תוצאות הבדיקה ולבחון האם צוות הפיתוח תיקן את השגיאות עליהן דיווחתם?

תמיכה טכנית: לצד ה-QA והפיתוח, חלק מאנשי הפיתוח עוסקים דווקא בהיבטים הטכניים של עולם ההייטק. תוכלו להשתלב כ"הלפ דסק" או אנשי תמיכה טכנית הן עבור העובדים בארגון והן עבור לקוחות. בין המקומות בהם ניתן להשתלב, למשל: תמצאו ספקי אינטרנט, סלולר וחברות תקשורת נתונים המעסיקות באופן שוטף אנשי תמיכה.

מנהלי מסדי נתונים: התמחות נוספת שניתן לבחור בה עוד במהלך התואר היא ניהול של בסיסי נתונים (דאטה בייס). הנתונים המצטברים בארגונים מהווים את הבסיס של תפעול תקין. למשל: חברות תקשורת עושות שימוש בנתונים אלה על מנת לשפר את איכות השירות למנויים, מוסדות ממשלתיים העובדים עם מסדי נתונים מורכבים הכוללים רשומות של תלמידים ברשויות העירוניות, תושבים באזור גיאוגרפי מסוים או ספקים שונים. מנהלי מסדי נתונים בונים את הדאטה בייס, משפרים אותו ומתכנתים מערכות מקוונות על מנת לשלוף נתונים אלה במהירות ולהציגם.

לסיכום, תואר במדעי המחשב מסייע לכם להשתלב במהירות במגוון רחב של משרות בחברות ההייטק והתקשורת. מקצועות מתגמלים אלה מעניקים אפשרויות להתמחות כבר במהלך התואר. לכן, במקום למלצר או לעבוד בתחומים שונים לחלוטין תוכלו להתחיל לעבור תהליך של הכשרה ולבנות את הרזומה שלכם עוד במהלך התואר. בסיומו, תוכלו להתקבל למשרות הדורשות ניסיון מעשי ולהתחיל קריירה מאתגרת ומספקת בחברות המעניקות את התנאים הסוציאליים ותנאי העבודה הטובים בישראל.

 

Exit mobile version