Site icon מקומון רמת גן

מה עושים עם נימול בידיים?

כולנו מכירים את זה, ואין כמעט אדם בעולם שלא עבר את זה. נימול בידיים זו תופעה נפוצה, לא נעימה, אבל לרוב גם לא מסוכנת. לעיתים מדובר במשהו רגעי למדי אחרי מכה שפגעה בדיוק בזווית על עצב זה או אחר. לעיתים אחרות זה נובע מהרדמות על היד או על הזרוע, מה שמנע מכמות דם נכבדת להגיע למקום, ויצר נימול שכזה, כמו שאתם מכירים.

המצבים הנ"ל מוכרים לכולנו, ואנחנו יודעים – זה לא אומר שום דבר. זה עובר וחולף מעצמו, ולרוב לא חוזר אלא אם שוב נרדמנו על היד. אבל יש עוד מקרים, מורכבים יותר, שדורשים חוות דעת מקצועית, ולעיתים טיפול זה או אחר. התחושות שאנו חווים משויכות לפרישת העצבים בגופנו, ולתקשורת של אותם עצבים עם המוח, שמפרש לנו מה מתרחש. משהו קורה בעצב, אות נשלח למוח, ואנחנו מזהים – “זה נימול". אוקיי, אז זיהינו, אבל מה המקור? “נרדמתי על היד! זה יחלוף עוד כמה רגעים" מרגיע המוח. אבל מה קורה אם סתם ככה, באמצע היום, יש תחושת נימול חריפה בידיים? ומה אם זה קורה שוב? ועוד פעם? וכל יום יומיים?

מאבחנים נימול בידיים

נימול כרוני בידיים, כלומר נימול שלא חולף כלל, או שבא והולך בתדירות גבוהה, הוא מצב לא נעים בכלל, ולעיתים הוא יכול להדאיג. נימול בידיים יכול להיות ברקע למחלות שונות ולמצבים שונים:

צילום: PIXABAY

אבחון וטיפול בנימול בידיים

כמו בכל תופעה רפואית, גם מצב זה של נימול בידיים קיבל לא מעט תשומת לב, ועולם הרפואה והמדע מציע לא מעט תובנות ופתרונות. כפי שנאמר, ככל הנראה שמרבית המקרים של נימול בידיים נובעים מבעיה מכאנית בדיסקים הבין חולייתיים של הצוואר. הלחץ הנוצר על העצבים היוצאים מבין החוליות גורם למופעי חישה שונים, כולל, בין היתר, נימול.

מצב זה יכול גם לגרום לכאב, תחושת בעירה, אי-נוחות, חולשה של הזרועות, ושאר תופעות עצביות. כל אלו ניתנות לטיפול, בהתאם לחומרת המצב, במספר דרכים, אצל כירופרקט מוסמך כגון ד"ר שלמה כהן. לא רק טיפול בקליניקה, אלא גם הנחיות על פעילות בבית, שינוי אורח חיים, ודרך פעילות נכונה שנועדה למנוע את הישנות הנימול בידיים שלכם.

Exit mobile version