Site icon מקומון רמת גן

מה עדיף להיות בתקופת הקורונה – עצמאי או שכיר?

תקופת הקורונה משפיעה על המשק המקומי ועל הכלכלה הגלובלית, בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים. לפי תוצאות הניתוח של חטיבת המחקר בבנק ישראל כאשר משווים בין משקי בית באותו עשירון, הרי שמשקי בית בהם המפרנסים הם עצמאים נפגעו בצורה משמעותית יותר בהשוואה למשקי בית בהם יש מפרנסים שכירים, וכאשר משקללים בנתונים את הסיוע שניתן עד כה מהמדינה, הרי מצבם של השכירים טוב יותר בגלל רשת הביטחון המאפשרת להם לקבל דמי אבטלה במקרה של פיטורים או יציאה לחל"ת.

למעשה, התפרצות נגיף הקורונה גילתה מציאות כלכלית מורכבת ושונה ממה שהיה ידוע למקבלי ההחלטות. במשך השנים הממשלה ראתה בעצמאים כבעלי יכולות גבוהות המסוגלים להתמודד היטב עם משברים כלכליים תקופתיים, אך בצל משבר הקורונה התגלתה תמונה שונה מאחר ורוב העצמאים, ובמיוחד בעלי העסקים הקטנים, לא הגיעו מוכנים פיננסית למשבר, וללא חסכונות ומקורות הכנסה נוספים הם נאלצו להסתדר עם המענקים של המדינה שכמעט ולא סייעו לרוב העצמאים בארץ.

עצמאי לעומת שכיר ברמת הכללית

לעבוד מהבית, לצאת לחל"ת או לסגור את העסק. צילום: unsplash

האתגרים הניצבים בפני עצמאים ושכירים בתקופת הקורונה

שכירים ועצמאים נאלצים להתמודד עם לא מעט אתגרים בתקופה הקורונה. יחד עם זאת, לשכירים יש רשת ביטחון בדמות דמי אבטלה, בעוד שעצמאים שנאלצים לסגור את העסק בגלל הנחיות משרד הבריאות לא יכולים להתפרנס והם נאלצים לחיות על חסכונות.

לעצמאים יש הוצאות קבועות שאינן קיימות אצל שכירים, למשל שכר דירה לעסק, ארנונה, הוצאות חשמל, פרסום, רואה חשבון ועוד. לכן, השכירים נפגעו כלכלית בתקופת הקורונה אך עדיין יש להם פרנסה בעוד שעצמאים נאלצים לחשב מסלול מחדש ללא כל זכויות סוציאליות, לכן הפגיעה הכלכלית בהם הינה משמעותית יותר.

מערכות המסייעות לעצמאים לנהל את העסק גם במצבי משבר

במצבי משבר כמו בתקופת הקורונה מומלץ לעצמאים להשקיע בפיתוח העסק ובמציאת מקורות הכנסה נוספים. עסקים שלא מכרו באינטרנט יכולים להקים חנות וירטואלית כדי להמשיך לעבוד גם בתקופת הסגר ובצל הנחיות משרד הבריאות, באמצעות הזמנות מקוונות ומשלוחים.

בתקופת הקורונה יש לצמצם הוצאות קבועות ומשתנות, לכן כדאי לבחור תוכנת חשבוניות וקבלות באינטרנט כדי לחסוך עלויות ולשפר את השירות, עדיף לבחור מערכת הכוללת פתרונות סליקה. באמצעות התוכנה אפשר לנהל את הנהלת החשבונות לבד ולחסוך לא מעט כסף. כמו כן, אפשר להטמיע בעסק מערכות ניהול מתקדמות וחדשניות לשיפור השירות, לקיצוץ בכוח אדם ולמינוף העסק גם בצל משבר הקורונה.

Exit mobile version