Site icon מקומון רמת גן

מה לעשות כשרואים נחש?

נתקלתם בנחש? מדובר בסיטואציה מלחיצה ולא נעימה אשר עלולה להסתיים גם בנשיכה. מהם הצעדים החשובים ביותר אותן יש לבצע כאשר מבחינים בנחש? על כך – במדריך הבא.

פגישה עם נחש: עשה ואל עשה

בשנים האחרונות ניתן לראות זינוק במספר הקריאות של אזרחים בעבור לכידת נחשים, וזאת בשל הופעה של נחשים בבתים ובחצרות צמודי קרקע. הסיבות להופעה של נחשים הן נפוצות, אולם חשוב להבין כי התופעה מתגברת בעיקר בימי הקיץ כאשר הנחשים יוצאים ממקום המחבוא שלהם. בישראל קיימים כ 41 זנים של נחשים, כאשר רובם המוחלט אינו ארסי. עם זאת, בשל עבודות תשתית וכן מיעוט השטחים הטבעיים ניתן לראות כיצד הנחשים מחפשים מקומות חדשים, ובכך מוצאים את עצמם בבתים.

כאשר נתקלים בנחש, אין ספק כי מדובר בסיטואציה מלחיצה במיוחד. הטעות הראשונה שכמעט כל אחד עושה הוא לנסות להרוג את הנחש באמצעות אבן או כל כלי אשר מצוי בסמוך אלינו. מדובר בטעות, משני טעמים: ראשית, נחשים במדינת ישראל הם חיה מוגנת ולכן אסור בשום פנים ואופן לפגוע בו. נוסף לכך, ניסיונות להרוג את הנחש עלולים להוביל את הנחש לנשוך, בשל תחושת האיום המרחפת מעליו.

עקיצת נחש עלולה להוביל לשוק אשר מוביל לקריסת מערכות, ולכן במידה והבחנתם בנחש יש להתרחק ממנו באיטיות כמו גם לנסות לצלם אותו, כך שתוכלו להעביר את התמונה בעבור לוכד נחשים מנוסה. ככל שתהיו מדויקים יותר בתיאור הנחש, כך פעולת הלכידה תתבצע באופן אשר תואם את הרגלי ההתנהגות של הנחש כמו גם לדעת האם מדובר בנחש ארסי או לא. כאשר מדובר בנחש ארסי, הפעולה היא מורכבת יותר ודורשת מיומנת וידע.

האם ניתן למנוע את הופעתם של נחשים?

רבים תוהים לעצמם האם ניתן להימנע מהופעה של נחשים. התשובה היא כן, וזאת באמצעות סדר וניקיון בחצר כמו גם הדברה של עכברים מהחצר אשר מושכים נחשים.

נחש. צילום: CANVA

כיצד מבצעים לכידה של נחש?

כאמור, אין לנסות בשום פנים ואופן לתפוס את הנחש בעצמכם. יש להתרחק באיטיות ממקום מוצאו של הנחש ולהתקשר באופן מיידי ללוכד נחשים, וזאת לצורך הגעתו לבית או לחצר ולכידה של הנחש באמצעות אמצעים מתקדמים אשר כוללים את אבחון סוג הנחש ובהתאם לכך נקיטת פעולות בכדי ללכוד אותו ולהוביל אותו כאשר הוא בריא ושלם לווטרינר, שם ישוחרר בטבע. על מנת לבצע את הפעולה באופן מקצועי, חשוב ליצור קשר עם לוכד נחשים מנוסה אשר ידע לספק לכם קודם כל ייעוץ ראשוני ולאחר מכן יגיע באופן מהיר במיוחד לצורך ביצוע הלכידה. מדובר בלכידה אשר צריכה להתבצע באופן יעיל ויסודי, וכמובן הומני. כאמור, נחשים הם חיה מוגנת ולכן אסור בשום פנים ואופן לנסות להרוג אותם, אלא רק להרחיק אותם מהאזור.

נתקלתם בנחש? זה הזמן ליצור קשר עם חברת ההדברה המובילה בישראל

חברת המדבירים שלי נחשבת לאחת החברות המובילות בתום הדברה ולכידת נחשים, וזאת בשל ניסיון עשיר בתחום. החברה מעסיקה את טובי אנשי המקצוע בתחום וכן מקפידה סטנדרטים מקצועיים מהגבוהים בענף, ועל כן תוכלו להיות בטוחים כי אתם מקבלים שירות מהיר ויעיל אשר יאפשר לכם לחזור לשגרת החיים – מבלי לפגוע בנחש. אם נתקלתם בנחש, זה הזמן ליצור קשר עם נציגי החברה דרך האתר הרשמי לצורך הזמנה של לוכד מקצועי אשר יגיע במהירות וילכוד את הנחש. זכרו, אם ניתן יש לצלם את הנחש או לרשום לעצמכם פריטי זיהוי כך שפעולת הלכידה תהיה ממוקדת ויעילה.

Exit mobile version