Site icon מקומון רמת גן

מה כדאי לדעת בקניית סמארטפון חדש

צילום: pexels

הוא מעיר אותנו בבוקר, מתריע לנו על פגישות בצהריים וכיף לנו להתרפק איתו על ספת הסלון בערב. סמארטפונים של היום מסוגלים לעשות כמעט הכל ברמה שלא תבייש אף מחשב או טאבלט. בחירת סמארטפון היא חוויה אישית ולכל אחד ואחת מאיתנו מתאים סמארטפון אחר, הממלא אחר הצרכים האישיים שלנו. בין אם אתם אייפוניסטים בנשמה, או שלעולם לא תחליפו את האנדרואיד שלכם, הנה כמה פרמטרים מרכזיים שכדאי לדעת לפני בחירת סמארטפון הבא שלכם קראו את הסקירה הבאה שצוות מומחי הסמארטפונים ב-GoMobile הכינו עבורכם.

הגדרת תקציב בקניית הסמארטפון

סמארטפונים נבדלים זה מזה באלמנטים רבים – מומלץ לשים דגש בתקציב על הדברים החשובים עבור הצרכים האישים שלנו. יש סמארטפונים שתמיד יעמדו בדרישותיו של  "המשתמש הממוצע". אבל עדיין מומלץ להגדיר תקציב טרם הכניסה למנועי השוואת המחירים השונים. לדוגמא, אם אתם אוהבים לצלם בסמארטפון הגדירו מראש שזה יהיה האלמנט שמייקר אותו וחישבו על אלמנטים אחרים שפחות חשובים לכם ותהיו מוכנים לוותר עליהם כמו העיצוב, הסוללה, המסך וכך הלאה.
כמובן שיש את עניין האחריות, בין אם מדובר באחריות יבואן רשמי, או ביבוא מקביל חשוב לבדוק מה מציעה האחריות הכוללה במחיר של הסמארטפון החדש.
סמארטפונים הם לא דבר זול, אז תדרשו כנות מהמוכר בחנות הסמארטפונים ואל תתביישו לשאול מה אתם מקבלים במחיר.

עיצוב הסמארטפון

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא התאמה פיזית בין גודל הסמארטפון והיכולת לאחוז בו בנוחות ובקלות ואפילו לצלם סלפי מבלי לאמץ את פרק כף היד. הגודל הפופולרי ביותר  לסמארטפון הוא 6.0 אינץ' לפחות, כך שמומלץ לכוון את רכישת הסמארטפון לטווחי גודל זה, אך כאמור, זו החלטה אינדיבידואלית. רובנו רוצים להשתמש בסמארטפון ביד אחת כך שרצוי להרגיש בחנות הסלולר שנוח לנו להגיע עם האגודל לכל חלקי המסך ולדמיין איך הסמארטפון ירגיש לנו ביום יום.
מבחינת הניראות של הסמארטפון, מדובר בעניין של טעם. יש סמארטפונים עם קצוות מחודדים ומעוגלים ובכל מיני צבעים.טיפ קטן, אם אתם רוצים לשפר את ניראות הסמארטפון, אז מגן או כיסוי יפה, בטעמכם האישי, יעשה את העבודה ואם בא לכם דווקא להשוויץ בצבע הסמארטפון החדש שלכם, קנו פשוט מגן שקוף.

צילום: pexels

מסך לסמארטפון

המותגים השונים משתמשים בחברת גורילה גלאס (Gorilla Glass) לצורך הגנה על מסכי הסמארטפונים. ציון הגורילה גלאס מצביע על אמינות המסך מבחינת שחיקה, שריטות ועוד. מומלץ לבדוק את דירוג "הגורילה גלאס" של המכשיר, למסך עמיד נדרש ציון של מינימום 5+, וכמובן שמומלץ בנוסף  לשים מגן מסך להגנה מקסימלית.
יש לשים לב לחדות המסך או בשפה הטכנולוגית – "הפיקסלים". כמות הפיקסלים משנה את התמונה כך שככל שכמו פיקסלים גבוה יותר רואים יותר חד.
יש גם חשיבות לסוג המסך,  מסך מסוג אמולד (Amoled) נחשב למומלץ ביותר. הוא עדיף מבחינת צריכת אנרגיה ובשל כך מעניק חיי סוללה ארוכים. הצבעים בו נראים יותר אמתיים לעין והבהירות הרבה יותר טובה אפילו בחשיפה ישירה לשמש. שלא תטעו, מסך מסוג אל.סי.די (LCD) "עושה את העבודה" עבור המון אנשים, אבל חשוב לדעת שמסך האמולד נחשב טוב יותר.
פרמטר נוסף שכדאי לשים לב אליו לב הוא קצב רענון המסך. קצב ריענון מסך נמדד בהרץ, כלומר שככל שקצב ריענון המסך טוב יותר, כך נקבל תמונה הרבה יותר טובה ובלי (לגים) תקיעות. קצב ריענון המומלץ נע בין 90 ל- 120 הרץ.

מעבד הסמארטפון

המעבד הוא "המוח" של הסמארטפון, האפקטיביות של המעבד משפיעה על כל יישום שנעשה בו שימוש. המעבד מבצע מיליארדי חישובים בשנייה ומשפיע על איכות העבודה של נגן המוזיקה, מצלמה ופתיחת האפליקציה. חשוב לבחור מעבד טוב בכדי לחוות שימוש מהיר ורציף ביישומים, ברשת האינטרנט ועוד. המעבד אחראי לעיבוד כל הנתונים במכשיר. לדוגמא, כשאנו משחקים במשחק הפופולרי קנדי קראש בסמארטפון, תפקיד המעבד הוא לעבד את הנתונים, עיצוב המשחק, מנגינת המשחק, הדמויות ואת כל מה שהמשחק מכיל בתוכו, לכן ללא קשר ליצרן או למערכת ההפעלה חשוב לבחור בסמארטפון עם מעבד טוב.
ככל שיש יותר ליבות במעבד הוא עובד בצורה חלקה יותר, מספר הליבות המומלץ למעבד הוא לפחות כ-8 ליבות. בשוק קיימים שחקנים בולטים המייצרים מעבדים, קוואלקום היא השחקנית הגדולה בתחום זה ורוב יצרניות הסלולר משתמשות במעבדים שלה, שנמכרים תחת השם "סנאפדרגון". לעומת זאת חלק מהמותגים הגדילו ופיתחו מעבד בעצמם כדוגמת סמסונג ואפל. חברת סמסונג פיתחה מעבד עבור הסמארטפונים שלה והיא משווקת אותו תחת השם "אקסינוס" וחברת אפל פיתחה מעבד למכשיריה תחת השם "איי 14 ביוניק".

צילום: pexels

נפח אחסון לסמארטפון

בחירת נפח אחסון תלויה בשימושים אותם נרצה לעשות בסמארטפון. אם השימוש הוא רק לצורך שליחת הודעות, צילום הילדים וגלישה באינטרנט מדי פעם, אז 64 ג'יגה יכולים להספיק, אך יחד עם זאת חשוב לזכור שאנו גם עובדים עם הסמארטפון ותופסים המון שטח אחסון מבלי לשים לב, למשל שומרים מסמכים חשובים, מצלמים הרבה תמונות וסרטונים, מורידים יישומיים שחלקם שוקלים רבות ותופסים שטח אחסון נכבד בסמארטפון. הנפח המומלץ לשימוש סטנדרטי הוא לא פחות מ- 128 ג'יגה. יותר ויותר מותגי הסלולר מוצאים נפח זה כנפח המינימלי. למי שמתכוון לעשות שימוש קצת יותר מסיבי מומלץ לרכוש סמארטפון עם נפח אחסון של 256 ג'יגה.
צלמים, גיימרים, או צרכני מדיה כבדים יבחרו סמארטפונים עם נפח אחסון של 512 ג'יגה.
יש לציין שיש סמארטפונים עם אופציה להרחבת זיכרון ע"י הוספת כרטיס זיכרון חיצוני נוסף.
מידע זה להרחבת הזיכרון נמצא במפרט הסמארטפון. גם הרחבת הזיכרון הינה מוגבלת  ואם פרמטר זה חשוב עבורכם יש לבדוק אותו טרם הרכישה.

סוללה בסמארטפון

יש לציין שברוב הסמארטפונים הסוללה אינה נשלפת כמו בעבר. במרבית הסמארטפונים הסוללה היא חלק בלתי נפרד מהסמארטפון. במקרה של החלפה או תיקון הסוללה יש להגיע למעבדת סלולר להחלפתה ע"י טכנאי סלולר מוסמך. סוגי הסוללות הפופולריות הם סוללות ליתיום. הקיבולת המומלצת לחיי סוללה טובים היא לפחות 4,000 מילי אמפר שיספיקו לכם לשימוש סטנדרטי של יום עד יומיים עבודה. ההמלצה היא על סוללה עם תמיכה בהטענה מהירה. היצרנים השונים מציינים את הספק כבל הטעינה המקסימלי ולרוב הוא נא בין 15 ל-25 וואט. ככל שהספק גבוה יותר כך זמן הטעינה יהיה קצר יותר. יש לשמור את הסוללה קרה, כלומר להטעין את הסמארטפון במחזורים קצרים, לדוגמא לא מ- 0 ל-100 באופן ישיר, אלא מ-0 ל-40, או מ-70 ל-95 וכך הלאה.

מקווים שאהבתם את הכתבה, אתם מוזמנים להתייעץ עם אחד המומחים של GoMobile שישמחו לעזור לכם בבחירת סמארטפון חדש.

Exit mobile version