Site icon מקומון רמת גן

מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב משפחתי חדש מהחברה?

קניית רכב משפחתי חדש מחייבת חשיבה מעמיקה. קודם כל, מדובר בהוצאה של סכום בן 6 ספרות – הוצאה משמעותית עבור כל משק בית כמעט. שנית, ברכב החדש כל המשפחה צפויה לבלות לא מעט זמן, ולכן כדאי כמובן שהוא יותאם באופן מושלם לצרכים שלה. הסיבה השלישית היא שבמקרים רבים מכונית היא הרבה יותר מקופסה על גלגלים שמצוידת במנוע ומעבירה אותנו ממקום למקום. אפשר אפילו לומר שהיא מגדירה חלק מהזהות שלנו, וכך למשל מכונית אלגנטית תורמת לתדמית של המשפחה כאלגנטית, רכב ספורטיבי הופך את בעליו לכזה וכו'.

קודם כל בטיחות

הדבר הראשון שחשוב לבחון כשקונים מכונית משפחתית חדשה מהחברה הוא הבטיחות. הכלל פשוט: מאחר שאתם אחראים לשלומם של כל בני המשפחה, ובפרט בזמן שהם נמצאים ברכב, רצוי כמובן להעדיף מכוניות עם אבזור בטיחותי עשיר וכאלה שעומדות בכבוד במבחני ריסוק אובייקטיביים.

בהקשר זה כדאי לציין שבשנים האחרונות התווספו למכוניות משפחתיות רבות מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית במצבי חירום, כריות אוויר והתרעה כשהנהג או הנהגת עייפים ולא מרוכזים. ההבדל בין רכב עם מערכות מסוג זה לבין רכב ללא מערכות אלה עשוי להיות ההבדל בין תאונה לבין היחלצות ללא פגע ממצב מסוכן, ובעצם בין פגיעה בבני המשפחה לבין הגעה ליעד בשלום.

צריכת דלק

רכב משפחתי אלגנטי מספק נחת רבה, ללא ספק, אבל אם בסוף החודש תגלו ששילמתם סכומי עתק על דלק סביר להניח שבמקביל לנחת תיווצר גם עוגמת נפש בלתי מבוטלת. בנוסף, רכב זולל דלק הוא רכב שמזהם את הסביבה. מחקר של ה-OECD מעריך כי בכל שנה מתים בישראל כ-2,500 בני אדם כתוצאה מההשלכות של זיהום האוויר, וגם שינויי האקלים מחמירים משנה לשנה גם בגלל מכוניות מזהמות. אמנם לכל אדם השפעה יחסית מועטה אבל מצד שני יש לכולנו אחריות על כדור הארץ ועל האוויר שאנחנו נושמים – ולכן גם מסיבה זו וגם בגלל השיקול הכלכלי חשוב לבדוק מהי צריכת הדלק של כל מכונית משפחתית.

עוד המלצה היא לבחון את צריכת הדלק גם בתוך העיר וגם מחוץ לעיר, בהתאם לאופי השימוש הצפוי.

חשוב לבדוק לפני שקונים רכב משפחתי חדש מהחברה. תמונה: יח"צ

מרווח פנימי

כשכל המשפחה ברכב, הנסיעה יכולה לספק זמן איכות משותף ונעים. מצד שני כולנו מודעים גם לתרחיש אפשרי אחר שבו הנסיעה הופכת לסיוט, כשאחד הגורמים הנפוצים לכך הוא צפיפות יתר. בהתאם חשוב לבדוק גם את המרווח בתא הנוסעים. אם צפויות לעיתים קרובות גם נסיעות משפחתיות שבהן יש מטען רב, נפח תא המטען והמבנה שלו הופכים גם הם לפרמטר רלוונטי להחלטה.

דרך נוספת להפוך נסיעות עם כל המשפחה לחוויה מהנה היא באמצעות מערכות מולטימדיה מתקדמות שמותקנות ברכב. גם בקרת אקלים מפוצלת שמותאמת באופן מדויק להעדפות הספציפיות של כל אחד ואחת תורמת לנינוחות של כולם ולהנאה מהנסיעות המשותפות.

Exit mobile version