Site icon מקומון רמת גן

מה זה IRA?

רבים מאתנו מחפשים אפיקי השקעה וחיסכון, וזה מובן. בחיים התובעניים שלנו שבהם אנחנו צריכים לעמוד בתשלומים רבים כל כך של דמי שכירות, משכנתא, רכב, לימודים ונסיעות לחו"ל מפעם לפעם, נדרש כסף, ולא מעט. לפיכך, אנשים לא מעטים מחפשים דרכים כדי להרוויח כסף בצד. יש כאלה שפותחים עסק או משכירים נכס, ואחרים מחליטים להשיקע בניירות ערך.

IRA – איך זה עובד?

רבים מחליטים להשקיע כסף ב-IRA. IRA הוא ראשי תיבות של Individual Retirement Account, כלומר ניהול אישי של הכסף. במסגרת הניהול הלקוחות הם שמחליטים מה לעשות עם הכסף שהם מנהלים – באילו ניירות ערך להשקיע? באילו קרנות לבחור? (פרטים נוספים על IRA תוכלו למצוא באתר של דרור גילאון – https://drorgilon.co.il מתכנן פיננסי בכיר). כמו בכל דבר, גם בהשקעה מסוג זה קיימים יתרונות וחסרונות.

צילום: Pixabay

כל היתרונות בניהול תיק אישי

כל מי שבוחר לנהל את התיק שלו באופן אישי, נהנה מיתרונות רבים:

1. משיגים שליטה.

אם בחרתם לנהל קרן השתלמות או קופת גמל באופן עצמאי, תוכלו ליהנות משליטה מלאה. איש לא יוכל לקבל את ההחלטה כיצד לנהל את המוצרים הפיננסיים האלה מלבדכם. וזאת בניגוד למסלולי חיסכון אחרים שללקוח אין באמת שליטה עליהם.

2. מגיבים לפעולות שלכם במהירות.

ניהול IRA דורש תגובה מהירה לפעולות שאתם מבקשים לבצע. ואכן, אנשי מקצוע המנהלים את התיק שלכם יגיבו במהירות לכל בקשה. למעשה, במסגרת ניהול אישי של ניירות ערך מובטחת לכם התגובה המהירה ביותר.

3. הפחתה בדמי הניהול.

דמי ניהול גבוהים עלולים להרתיע את כל מי שמעוניין לנהל תיק השקעות. לא כך הדבר בניהול ניירות ערך במסלול אישי. שם מובטחים לכם דמי ניהול מופחתים שיכולים לצנוח אפילו ל-0.2 אחוזים.

4. פטורים ממס.

כאשר בוחרים בניהול השקעות במסלול IRA נהנים מהטבות מס שונות וגם מדחיית מס.

5. ניהול כמה קרנות במקביל.

ניהול ה-IRA אינו מונע מהמשקיע לנהל ניירות ערך במקומות נוספים ולהתייעץ עם מומחים. במצב זה, כאשר נמנעים מלשים את כל הביצים בסל אחד, אפשר לפזר את ההשקעות, להתגונן מפני הפסדים וגם להרוויח ממספר תיקי השקעות בו זמנית.

החסרונות בניהול אישי

לצד היתרונות המשמעותיים שראינו בניהול IRA קיימים גם חסרונות. חיסרון בולט בניהול IRA הוא חוסר הידע. ניהול אישי אינו מתאים לכל משקיע, בייחוד לכזה שחסר לו מידע פיננסי רב כדי לנהל את התיק שלו. חוסר הידע הזה עלול להוביל לטעויות שעלולות לגרום לאובדן כספים או להחמצת הזדמנויות פז להשקעה. דבר שני, על ניהול תיק IRA קיימות הגבלות כמו הרכב תיק ההשקעות שיכול להגיע רק עד מיליון שקלים, הגבלות על רכישות וחוזים ועל ניירות ערך. מגבלות אלה נועדו למזער את מידת הסיכון שבניהול תיק באופן עצמאי.

מה צריך לדעת לפני שמנהלים IRA?

חושבים שאתם יכולים לנהל את הכסף שלכם בכוחות עצמכם? ובכן, אם יש לכם סכום כסף ששוכב לו בצד, תוכלו להיענות לאתגר. אבל לפני הכול, ישנם כמה דברים שחשוב להביא בחשבון. דבר ראשון, כדי לנהל מוצר פיננסי באופן עצמאי נדרש ידע בתחום הפיננסים. קיימת אפשרות ללמוד מסחר בקורסים מקוונים או באחת המכללות בישראל, וזאת במטרה להיחשף לשיטות השקעה שונות ולהכיר היטב את עולם שוק ההון. דבר שני, חשוב להתנסות במסחר הווירטואלי באופן עצמאי. ככל שתתנסו יותר, כן תרגישו בטוחים יותר בניהול ההשקעות שלכם. קיימים סימולטורים שונים המאפשרים לכם להתאמן מבלי לסכן את הכסף. שלישית, אחד הכללים החשובים יותר בתחום ההשקעות הוא ההתמדה. בדיוק כמו נגינה על פסנתר או ידיעת שפה, ניהול תיק השקעות מצריך תרגול תמידי, כדי להיות עם היד על הדופק ולדעת איזו פעולה כדאי לבצע בכל רגע נתון.

Exit mobile version