Site icon מקומון רמת גן

מה זה אימון זוגי ומי בכלל צריך את זה

זוגיות היא אחת ממערכות היחסים החשובות והמאתגרות שיש לנו בחיים. רבים יוצאים לדרך הזוגית כשהם אפופים בתחושת ההתעלות והריגוש מההתאהבות, עם עיניים חולמניות, חיוך רחב על הפנים והרבה תקוות בלב. אי שם באמצע הדרך החיים מתערבים – הם נכנסים פנימה ומאלצים את בני הזוג לפקוח עיניים ולהתמודד עם המציאות עם שתי רגליים על הקרקע. הזוגיות היא המעטפת לאהבה אך גם מעטפת זו דורשת תשומת לב, השקעה ותחזוקה, ולעיתים בני הזוג זקוקים להכוונה, ייעוץ וסיוע מקצועיים אם הם מרגישים שהם מתקשים לשמור עליה בעצמם.

אימון זוגיות הוא כלי טיפולי יוצא דופן. הוא מאפשר לזוגות להיכנס אל תוך מרחב מוגן – מרחב האימון שנותן להם המאמן – ולהכניס אליו את הזוגיות שלהם. כשהחיים מתחילים ללחוץ על הזוגיות ובני הזוג מבינים שהם זקוקים להכוונה של איש מקצוע, זה הזמן ליצור קשר עם הקואצ'ר שיסייע להם לחזק את המעטפת הזוגית, לעבות אותה, להבריא אותה ולשמור עליה.

האדם הנכון במקום הנכון

מאמן זוגי יודע כיצד לכוון את בני הזוג אל המקומות הקשים בעצמם ובתוך הזוגיות שלהם; אל אותן נקודות חולשה אינדיווידואליות ומשותפות שעוצרות אותם מהתקדמות מיטבית משותפת. כאשר זוג מגיע לאימון זוגי הוא מבין שהוא זקוק לעזרה ולהכוונה והוא בשל לקבל אותן. זוג שפונה למאמן יודע ששיטת האימון היא שונה משיטות טיפוליות אחרות, שהיא ממוקדת יותר ומעודדת עשייה ושלמעשה העשייה היא חלק בלתי נפרד ממנה. המאמן יודע כיצד להוציא משני בני הזוג יחד ולחוד את השאיפות, החלומות, המטרות והיעדים ויודע כיצד לפתוח בפניהם את הדלת שתוביל אותם אליהם.

כיצד מתאמנים באימון זוגי?

לאחר שבני הזוג הבינו מהם היעדים האישיים והמשותפים שלהם ולאחר בדיקת האמצעים שיובילו אותם להשגת היעדים, הם ילמדו בהדרכתו של המאמן כיצד לשפר את התקשורת ביניהם וכיצד לחזק אותה. בני הזוג גם ישאלו את עצמם – בהכוונתו של המאמן – מה טיבו של  הסכם הזוגיות הלא כתוב ביניהם. הסכם זוגיות לא כתוב כולל את כל המאפיינים של הקשר הזוגי: מהם הערכים המשותפים והאישיים שמותרים בו, מה מותר ומה אסור לעשות בקשר הזוגי וכן מהן דרכי ההתקשרות הרצויות בו. בני הזוג יבררו יחד עם המאמן אם הסכם הזוגיות הלא כתוב עודנו מתאים להם, אם הוא זקוק לריענון, לשיפור, למחיקת סעיפים ולהוספת סעיפים חדשים. המאמן ידרבן את בני הזוג להעלות על הכתב את צורכיהם ואת רצונותיהם מהקשר ולתקשר אותם אחד לשני במשך האימון הזוגי ולכל אורך הדרך לאחר מכן.

ויש גם משימות

חלק בלתי נפרד מתהליך האימון הזוגי הוא המשימות שבני הזוג מקבלים מהמאמן. משימות אלה יכולות להיות אישיות, פרטניות ונפרדות או משותפות לשניהם יחד. משימות האימון נועדו לחזק את מערכת היחסים הזוגית, להבריא אותה, להעצים אותה ולמנף אותה תוך שהן מחזקות, מבריאות, מעצימות וממנפות כל אחד מבני הזוג בחייו שלו.

אימון זוגי למציאת זוגיות

גם רווקים ורווקות יכולים להפיק תועלת רבה מאימון זוגי שיסלול להם את הדרך למציאת זוגיות טובה, בריאה, חזקה וארוכת טווח. המאמן יסייע למתאמנים להבין את המטרות והשאיפות שלהם בכל הנוגע לזוגיות ויאמן אותם בדרך המרתקת והמאתגרת שתוביל אותם אליה. האימון הזוגי יחזק את הביטחון העצמי של המתאמנים, יעבוד איתם על נקודות החולשה והחוזקה וייתן להם כלים טובים להתנהלות מעצימה בעולם ההיכרויות והדייטינג ולהתמודדות טובה עימו. מאמני זוגיות מקצועיים ומיומנים יפקחו את עיניהם של המתאמנים ליכולות הטמונות בהם וידעו להוביל אותם בדרך הנכונה והמתאימה להם אל הזוגיות הנכספת.

אימון הוא כלי לחיים

תהליך האימון הוא תהליך יעיל וממוקד להגשמת יעדים. חשיבות האימון היא בכלים שהוא מקנה למתאמנים – כלים שנשארים איתם לכל אורך הדרך והרבה אחרי סיום תהליך האימון. מאמן טוב הוא מאמן שנותן למתאמנים שלו את כל האמצעים לסייע לעצמם בכל זמן וכן את ההבנה שכל הפתרונות כבר טמונים בהם עמוק בפנים.

Exit mobile version