Site icon מקומון רמת גן

מהם היתרונות של אופניים חשמליים מתקפלים?

שימוש נוח לא רק בזמן הרכיבה

זה לא חדש שרוב האופניים החשמליים שנמכרים היום מגיעים עם אפשרות קיפול. נראה כי היצרנים זיהוי צורך חשוב מאוד שמתאים להתנהלות שלנו בעולם מהיר ודינאמי כמו זה שבו אנו חיים היום. כך למשל, ניתן לראות כיצד קל לקפל אופניים חשמליים אם מגיעים למקום שבו צריך לאחסן אותם, וכיצד גם ניתן להיעזר בתיק נשיאה פשוט שמתאים למי שרוצה לקחת אותם למקומות מרוחקים.

עוד נקודה חשובה מאוד מראה כיצד הקיפול מסייע גם במקרים שבהם יש תקלה פתאומית באופניים. כלומר, אם במהלך נסיעה יש פנצ'ר באחד הגלגלים או שנשבר חלק מסוים שמפריע להמשך תקין ובטוח של הנסיעה, ניתן גם במקרים כאלו לקפל את האופניים מיידית ולקחת אותם לתיקון ללא קושי רב. זאת לעומת אופניים במשקל כבד שיכולים להיות בעייתיים לנשיאה ולהעברה.

בין אחסון לניידות כמעט בכל מקום

אחד הדברים הראשונים שיש לבדוק הוא עניין הקלות של הקיפול. כלומר, זה שהאופניים מציעים אפשרות כזאת, אין הדבר אומר שהקיפול קל ונוח בכל דגם. אם לא מדובר על מנגנון פשוט שדי בפעולה קצרה ולא אגרסיבית כדי לבצע את פעולת הקיפול, הרי שיכול להיות שאנשים שאין להם יכולות טכניות למשל, או כאלו שאינם יכולים להפעיל כוח רב, יתקשו בקיפול או לא יצליחו כלל.

אופניים חשמליים מתקפלים. צילום: No Risk

היתרונות של קיפול מהיר ונוח באים לידי ביטוי במיוחד כשאנו מדברים על שימוש בתחבורה ציבורית. מאחר ומדובר בלא מעט מקרים שבהם חייבים לקפל אופניים חשמליים בגלל צפיפות האנשים ברכבת או באוטובוס, הרי שקיפול מיידי יאפשר נסיעה בכלי תחבורה שונים. הקיפול מאפשר גם אחסון בתא מטען של אוטובוס או במכונית (כשבמכונית, אפשר לוותר על מתקן נשיאה ייעודי).

קיפול קל בצורות שונות

מאחר והזכרנו קודם לכן את הקושי שיכולה ליצור צורת קיפול לא נוחה באופניים כאלו, ואת הרצון של רבים לקפל אופניים חשמליים בקלות, הרי שראוי להציג את הדרכים שקיימות היום לקיפול של דגמים שונים. נדגיש שיכול להיות שוני בין צורות הקיפול, ולכן כל אחד צריך לחשוב לא רק על נוחות האופניים שמעניינים אותו, אלא גם על נוחות הקיפול שלהם בכל זמן ובכל דרך ברגע שירצה בכך.

בד"כ קיפול האופניים הוא קיפול של השלדה שלהם במרכזם כדי שהאופניים כאילו יחולקו לשניים ושני החלקים יוצמדו. פעולה זאת נעשית יחד עם קיפולו של הכידון. יש כאלו שגם מסירים את הכיסא ובכך מקטינים את הנפח של אופניים חשמליים. היום יש דגמים שמאפשרים גם הרמה פשוטה של ידית כדי לקפל את האופניים, והדבר מתאים למשתמשים קבועים בתחבורה הציבורית בארץ.

חלק ממפרט טכני איכותי

עד לפני מספר שנים נראה כי לא רבים הם אילו שהתייחסו בצורה רצינית לאפשרות הקיפול של האופניים. נכונה העובדה שלא תמיד הוצעו בעבר דגמים של אופניים חשמליים שמאפשרים קיפול בכלל, או שהדבר היה חלק מדגם יקר מאוד. היום חשוב להבין עד כמה אפשרות הקיפול היא אמנם די אלמנטארית, אך היא גם מעידה על חלק ממפרט טכני איכותי של כלי רכיבה דו גלגלי זה.

כך, כחלק מהרצון ליהנות מאופניים כאלו במהלך ביצוע פעולות שונות שקשורות לחיי היומיום, צריך לבדוק גם האם האופניים מציעות קיפול, והאם מדובר במהלך נוח לכל אדם בכל גיל ובכל מבנה גוף. בנוסף, כדאי יהיה בעתיד לבדוק את הדגמים החדשים שיופיעו על מנת לראות האם משתלבת במוצר זה גם אפשרות קיפול חדשה שמייעלת עוד יותר את הפעולה ומקלה עוד יותר על הרוכבים.

Exit mobile version