Site icon מקומון רמת גן

מהי תאורה חמה ולאיזה חללים בבית היא מתאימה?

בואו ללמוד איך לבחור גופי תאורה ואת גווני האור שלהם בצורה נכונה יותר- משפצים את הבית או עוברים דירה, או שאולי אתם רק רוצים להתחדש בצמודי תקרה או במנורות חדשות לבית? בכל מקרה, חשוב שתדעו איך לבחור את גופי התאורה ואת גווניהם בצורה נכונה, שמתאימה לחללי הבית. וזאת בשביל שתוכלו לראות כל מה שאתם צריכים בקלות, כדי להאיר פינות מיוחדות בבית ובשביל לשמור על בריאות העיניים שלכם. כאשר לשם כך, חשוב שנלמד קודם כל את הבסיס, כמו מהו אור חם ומהו אור קר.

מהי תאורה חמה?

כשמדברים על אור חם לא מתכוונים לאור שמחמם פיזית (כמו למשל קמין אש, אשר גם מאיר וגם מחמם), אלא לאור שהוא בגוון חם וצהבהב, המדמה את אור השמש. המדד למדידת טמפרטורת האור הוא מדד קלווין, ואפשר למצוא אותו על גבי אריזת הנורה. טווח המדד של גווני האור נע בין כאלפיים לכ-6 וחצי אלף, כאשר ככל שהמספר הזה נמוך יותר – כך הגוון של האור נחשב לחם יותר. לרוב, המדד של אור חם ינוע בין כ-2700 לכ-3 וחצי אלף K (קלווין).

מהי תאורה קרה?

אור קר, אם כך, זהו אור שלא מזכיר את אור השמש, אלא אור לבן בוהק או גוון לבן-כחלחל, המדמה אור יום רגיל. ולאור קר יש גם מדד קלווין גבוה, העולה על 4 אלף K.

מתי נרצה להשתמש בתאורה חמה בבית?

תאורה חמה כדאי לשלב בעיקר בחללים בבית בהם רוצים שתהיה אווירה רגועה וביתית. בנוסף, אולי תרצו לדעת שאור חם מחמיא גם לפנים של בני אדם, לאוכל, לצמחים וכו' – ולכן הוא מתאים גם למטבח, לחדרי אוכל, לפינות ישיבה, לסלון, לחדרי השינה וכמעט לכל חלל בבית.

מתי נרצה להשתמש בתאורה קרה בבית?

אם ככה עולה השאלה מתי בעצם כן נרצה להתקין בבית תאורה קרה, ובאילו חללים בבית כדאי בכל זאת לשלב אותה. והתשובה היא שאור קר יותר מתאים למשרדים, או לחללי עבודה בתוך הבית. וזאת שכן האור הקר מייצר אווירה של ערנות, ותחושה פחות חמימה וביתית מאשר זו שמעניק האור החם. בנוסף, אפשר לשלב מנורות המפיצות אור קר במקומות כמו החניה או המרתף.

תמונה: canva


גופי תאורה בוחרים רק עם חברת
Title

עדיין לא בטוחים באילו גווני אור לבחור לחללי הבית השונים, או האם לבחור במנורת תקרה או במנורת רצפה? רוצים להוציא את המירב מעיצוב הבית, אבל לא בטוחים כיצד לשלב את גופי התאורה בצורה נכונה? אם ככה, כדאי שתבחרו את גופי התאורה יחד עם הנציגים של חברה שמתמחה בתחום, כמו חברת טכנולייט, אשר תשמח ללוות אתכם בכל תהליך בחירת והתקנת גופי התאורה לבית או למשרד שלכם.

Exit mobile version