Site icon מקומון רמת גן

מהי צניחת רחם, מהם התסמינים שלה וכיצד מטפלים בכך

מהי צניחת רחם וממה היא נגרמת? מהם התסמינים של הבעיה, כמה זמן היא נמשכת ואיך מאבחנים? כיצד מטפלים בבעיה והאם יש סיבוכים? הכנו עבורכם מדריך מפורט.

תופעת צניחת הרחם היא מצב מוכר ושכיח יחסית, זהו מצב בו הרחם יורד אל תוך חלל הנרתיק, ובמקרים חמורים הרחם עלול לבלוט מחוץ לנרתיק. הבעיה נגרמת לרוב בגלל היחלשותן והתארכותן של הרצועות התומכות שתפקידן לקבע את הרחם לדפנות האגן. זהו תהליך ממושך הצובר תאוצה בדרך כלל אחרי הפסקת הווסת.

גורמים עיקריים לצניחת רחם

ישנם שלושה גורמים עיקריים לצניחת רחם:

תסמינים עיקריים לצניחת רחם

כדאי לדעת כי צניחת רחם מופיעה בדרגות חומרה שונות, החל ממצב קל ועד מצב בינוני או קשה. חומרת הבעיה משפיעה על דרגת התסמינים האפשריים. התסמינים המוכרים הם:

ראוי לציין כי תופעת צמיחת הרחם נחשבת למצב כרוני, הבעיה פוגעת באיכות חיי האישה, אך באמצעות טיפול מתאים ניתן להקל על סבלה ולאפשר לה איכות חיים גבוהה. בדרך כלל מאבחנים את הבעיה במהלך בדיקה גניקולוגית שגרתית, במהלך הבדיקה יש לבצע תנועות מסוימות כדי להפעיל לחץ על איברי האגן ולרוב הרופא יבקש מהמטופלת להשתעל.

איך מטפלים בצניחת רחם?

הטיפול בצניחת רחם מותאם לחומרת הבעיה ולמאפייני האישה, ובעיקר לגילה. במקרים קלים אין צורך בטיפול אך חשוב לעקוב אחרי הבעיה. במקרים בינוניים או קשים הבעיה עלולה לגרום להפרעה משמעותית ולאי נוחות בחיי היומיום, לכן חשוב לעבור אבחון מקצועי וטיפול מתאים.

באמצעות שינוי באורח החיים, לרבות שמירה על משקל גוף תקין, ניתן לשפר את המצב ולמנוע מהתסמינים לפגוע באיכות החיים של המטופלת. במקרים מסוימים הרופא ימליץ על החדרת תומך נרתיק, ויש שתי אפשרויות ניתוח. את הניתוח מבצעים בגישה הלפרוסקופית או בגישת הרחם הנרתיקי.

ניתוח לתיקון צניחת הנרתיק מבוסס על הגישה הלפרוסקופית, הטיפול מחייב הרדמה כללית ואשפוז קצר, ושיעור ההצלחה גבוה, כ-90%. במקרים של צניחת רחם המלווה בתסמינים בדרגה בינונית עד חמורה, ובהתאם לגיל האישה, אפשר לעבור ניתוח המשלב כריתת רחם ללא כריתת הצוואר.

Exit mobile version