Site icon מקומון רמת גן

מהי טלוויזיה חכמה?

תחום הטלוויזיות עשה קפיצה טכנולוגית משמעותית בשנים האחרונות, עם מסכים העושים שימוש בפאנלים סופר איכותיים ועשירים ואיכויות תמונה שעד לא מזמן נראו דמיוניות. לצד שיפור ניכר באיכות התמונה, בעושר ועומק הצבעים, בדיוק הצבעים והתמונה ובחוויית צפייה משובחת בדגמים המרכזיים של היצרניות המובילות, אין ספק שאחד השדרוגים הכי משמעותיים עבור צופי ומשתמשי הטלוויזיות הוא המאפיינים החכמים, מה שנקרא טלוויזיה חכמה או Smart TV. אך מהי טלוויזיה חכמה, מה הופך אותה לכזו ומה המרכיבים החכמים שחשוב שיהיו במסך החדש שלכם.

נציין מראש כי היום כבר יותר ויותר "קשה" למצוא טלוויזיה חדשה שאינה מוגדרת טלוויזיה חכמה או שאין בה כלל מאפיינים הנחשבים חכמים. עוד יש דגמים "טיפשים" בשוק, אך אלו הופכים נדירים לאור הביקוש הרב ליכולות SMART וכמו כן לאור העובדה שהכנסת מאפיינים חכמים ומחוברים למסכי טלוויזיות כיום הפכה לזולה משמעותית לעומת העבר. כך שהלכה למעשה, אנחנו כבר עמוק בתוך עידן הטלוויזיות החכמות ואין דרך חזרה אחורה מכך, וטוב שכך כי זה בהחלט משדרג את חוויית השימוש.

ההסבר הקצר והקולע ל"מהי טלוויזיה חכמה?"

טלוויזיה חכמה היא קודם כל טלוויזיה המחוברת לרשת האינטרנט, בחיבור קווי עם כבל ישירות מהמודם/ראוטר שלכם או אלחוטית באמצעות Wi-Fi, כאשר טלוויזיה כזו מאפשרת מגוון רחב של יישומים דרך אותו חיבור אינטרנטי שהיא מציעה – בעיקר התממשקות ליישומים השואבים מידע ותכני וידאו מהאינטרנט (מישהו אמר נטפליקס???). כשלוקחים את הטכנולוגיה והיכולות הלאה לרמה הבאה, טלוויזיה חכמה מאפשרת אפליקציות ייעודיות ומתאימות שונות, לצפייה בתכנים ולביצוע פעולות שונות עם הטלוויזיה שלכם – למשל דפדפן אינטרנט לגלישה אינטרנטית מלאה, אפליקציות לצפייה בתמונות שלכם השמורות בענן וכיוצא באלו.

צילום: מרקוס קספבר/unsplash

טלוויזיה חכמה כוללת בתוכה מערכת הפעלה ייעודית, יחד עם חומרה של מחשב קטן – מעבד, זיכרון עבודה, זיכרון אחסון וכיוצא באלו. יש מערכות הפעלה לטלוויזיות חכמות שהן כלליות ובקוד פתוח, לדוגמה מערכת אנדרואיד TV מבית גוגל שיש יצרניות המשתמשות בה כי היא חינמית עבורן ונתמכת ע"י גוגל. לעומת הפתרון של אנדרואיד TV מבית גוגל, פתרון מבטיח אבל כזה שעדיין נמצא בחיתוליו ולא מספק בפועל חוויה מלאה ואיכותית במיוחד, יצרניות גדולות ומובילות בתחום הטלוויזיות ומוצרי האלקטרוניקה מציעות מערכות הפעלה ייעודיות משלהן לטלוויזיות החכמות שלהן. אלו מערכות הפעלה מגובשות, שלמות ומקיפות יותר המספקות חוויית שימוש טובה, מגוונת ואיכותית יותר. ניתן כמובן לציין את שתי היצרניות הגדולות והמתחרות, סמסונג עם הטלוויזיות החכמות שלה המריצות את מערכת ההפעלה המעולה והמהירה TIZEN ולעומתה LG המריצה את מערכת ההפעלה WebOS לטלוויזיות SMART.

שידורי סטרימינג בטלוויזיה החכמה שלכם

אחד הדברים המרכזיים ביותר ושנמצאים הכי הרבה בשימוש בטלוויזיות חכמות הוא כמובן סטרימינג של תכני וידאו דרך אפליקציות שונות וייעודיות לטלוויזיות אלו. האפליקציות הגדולות והפופולאריות ביותר מגיעות כבר מותקנות מראש בטלוויזיות מבית המותגים המובילים ואפילו יש להן כפתורים ייעודיים בשלטים. הכוונה כאן היא למשל לנטפליקס, יוטיוב, אמזון פריים, דיסני פלוס וכמו כן האפליקציות הייעודיות של כמה משירותי הטלוויזיה בתשלום או ה-VOD של החברות הישראליות. בסטרימינג הטלוויזיה מקבלת את התוכן בו אתם צופים, באופן מיידי וישיר מהאינטרנט, אז חשוב שיהיה לכם חיבור אינטרנט מספיק חזק ויציב.

מרכיבים מרכזיים וחשובים שאתם צריכים בטלוויזיה החכמה שלכם

טלוויזיה חכמה היא שדרוג אמיתי לאופן בו אתם משתמשים בטלוויזיה ולאפשרויות התוכן הפתוחות בפניכם, רק חשוב לוודא שאתם קונים טלוויזיה איכותית, נוחה לשימוש ועם כל המאפיינים העיקריים הנדרשים.

Exit mobile version