Site icon מקומון רמת גן

מהי השיטה הכי טובה להסרת שיער?

מחפשים דרך להסרת שיער מהגוף? יש היום מספר שיטות להסרת שיער. כדי לעזור לכם למצוא את השיטה הטובה ביותר עבורכם, הנה כמה מהשיטות הפופולריות ביותר, והתוצאות שהן מבטיחות למטופלים.

  1. שעווה

הסרת שיער בשעווה משתמשת בשעווה חמה ומומסת על רצועות בד, המוצמדות אל העור בכיוון צמיחת השיער,  ונמשכות באחת, בכיוון ההפוך. החום גורם להתרחבות של זקיקי השיער, ומקל על הסרת השערה כולה מן השורש.

מתאימה במיוחד: לאזורים קטנים כמו אזור השפם, הגבות והביקיני.

בטיחות:

יעילות: השעווה מסירה את השיער מהשורש, והתוצאות יכולות להחזיק מעמד עד 4 שבועות. לפני שתוכלו לשוב ולקבל טיפול בשעווה, השיער צריך לצמוח לאורך של כחצי סנטימטר.

  1. לייזר

שיטה הייטקיסטית זו להסרת שער ממקדת חום מהלייזר אל זקיקי השיער, פוגעת בהם ומונעת את צמיחתם העתידית. אפשרות זו היא יקרה יותר אבל עמידה יותר. לעתים הטיפול נחשב כקבוע, אבל עדיין תחוו צמיחה מחודשת של שיער.

מתאימה במיוחד: להסרת שיער בכול אזורי הגוף. אבל מכיוון שנדרשים טיפולים מרובים במהלך מספר חודשים, כדי לחוות ירידה דרמטית בצמיחת השיער, יש הממליצים על טיפול בלייזר באזורים קטנים יותר כמו קו הביקיני והפנים.

בטיחות: הסרת שיער בלייזר היא בטוחה ביותר, אם היא מתבצעת על ידי מומחה בתחום העור שהוכשר להשתמש בציוד הלייזר. טיפול על ידי אדם חסר ניסיון עלול לגרום נזק לעור, כמו כוויות או שינויים בפיגמנט.

יעילות: רוב המטופלים נהנים מירידה של כ-50% בצמיחת השיער בתוך 6 חודשים, ולאחר מספר טיפולים חודשיים. טיפולים תקופתיים לתחזוקה, אחת לחודשיים, עשויים למנוע צמיחת שיער מחודשת.

  1. קרם אפילציה

יש קרמים להסרת שיער שמכילים כימיקלים הפועלים על ידי פירוק קשרי דיסולפיד (disulphide) שנמצאים בקרטין (keratin) שבשיער. ברגע שקשרים אלה מתפרקים, השיער חלש דיו כדי שאפשר יהיה לנגב או לשטוף אותו מהעור. החיסרון הבולט בשיטה זו, הוא הריח הלא נעים בגלל הכימיקלים.

מתאימה במיוחד: להסרת שיער ברגליים, באזור הביקיני, בשפה העליונה ובסנטר. מומלץ למצוא קרמים עם נוסחה עדינה שמיועדת לטיפול בפנים בלבד, במקום הנוסחה הגסה יותר שמיועדת להסרת שיער מהרגליים.

צילום: PIXABAY

בטיחות: יש אנשים, במיוחד אלה עם עור רגיש, שעלולים לסבול מגירוי בגלל הכימיקלים בקרם האפלציה. על מנת למזער אדמומיות וגירוי, אל תשאירו את הקרם על העור יותר מהזמן הנדרש.

יעילות: מכיוון שמוצרי האפילציה פועלים בעיקר על פני השטח של העור, השיער צפוי לצמוח מחדש תוך מספר ימים. כדי למרוח את הקרם על אזורים גדולים, כמו הרגליים, צריך למרוח את הקרם ולהמתין שיעבוד, לפני שאפשר יהיה לשטוף אותו במים במקלחת.

  1. סוכר

טכניקה עתיקה זו של הסרת שיער, צוברת לאחרונה פופולריות רבה בעולם. בשיטה זו משתמשים במשחה שעשויה מסוכר, מיץ לימון ומים. כמו עם שעווה, מורחים את המשחה על העור נגד כיוון צמיחת השיער, ולאחר מכן מושכים אותה עם כיוון צמיחת השיער. ההליך הזה פחות כואב מהסרת השיער בשעווה.

מתאימה במיוחד: לכול אזור בגוף שבו מסירים שיער גם בשעווה, למשל ברגליים, באזור הביקיני או בפנים.

בטיחות: משחת הסוכר לא כוללת חומרים משמרים, כך שהיא לא אמורה לגרום לאלרגיות או לגירוי של העור. המשחה עדינה יותר על העור, מאשר השעווה, וטיפול חוזר יותר מפעם אחת על אותו אזור, בדרך כלל לא גורם לפגיעה בעור.

יעילות: בביצוע נכון, שיטה זו יכולה לספק תוצאות דומות להסרת שיער בשעווה. גם כאן התוצאות יחזיקו מעמד כ-4 שבועות, ויש צורך לתת לשיער לצמוח מחדש לפני שאפשר יהיה לגשת לטיפול נוסף.

Exit mobile version