Site icon מקומון רמת גן

מהי השיטה הטובה ביותר לאילוף כלבים?

יש לכם כלב? הוא עושה צרכים בכל מקום? עולה על המיטות והספות? ואפשר לומר שהוא לא ממש ממושמע לכם? אם עניתם על כל אלו בתשובה כן, כנראה שאתם צריכים לחפש אילוף כלבים. נשאלת השאלה, איזו שיטת אילוף תתאים עבור הכלב שלי? האם יש שיטה אחת שהיא הטובה מכולן? בכתבה הבאה נסביר על מספר שיטות והיתרונות שלהן. 

אילוף הכולל חיבור עם הכלב

אחד הדברים החשובים כאשר מחפשים מאלף כלבים, הוא לבחון ששיטת האילוף שלו מבוססת על חיבור עם הכלב. בסופו של דבר, אתם באים עם יצור חי ומעוניינים בשיטת אילוף שתעזור לו ולא תיצור אצלו חוויות לא נעימות וטראומות. 

הביאו את הכלב אל המאלף ונסו לראות את החיבור בין השניים. אם תראו שהכלב משתף פעולה, מכשכש בזנבו ומתנהג בצורה טבעית, תדעו כי יש חיבור בין השניים וסביר שהאילוף יתבצע בסיוע של החיבור הראשוני. 

אילוף המבוסס על התניות חיוביות

בעבר, חשבו כי אילוף נכון הוא אילוף שממגר פעולות שליליות על ידי נתינה של מחוות שליליות כמו מכה על האף לדוגמא. כיום יודעים ששיטה זו לא עובדת והשיטה הנכונה היא דווקא ההפוכה, המעודדת פעולות חיוביות על ידי עידוד ומחוות חיוביות כמו חלוקת חטיף כאשר הכלב מבצע משהו טוב. ההתניות החיוביות עובדות על רוב סוגי הכלבים וגם כאשר מדובר בפעולת אילוף רועה בלגי אשר נחשב לכל עבודה איכותי. 

קרדיט תמונה FREEPIK

אילוף לפי סוג הכלב

כל תהליך אילוף מחייב את המאלף להכיר את סוג הכלב ולהתאים עבורו את סוג האילוף. יש כלבים שמגיבים טוב ביחידים ויש כאלו בקבוצה. יש כלבים שהאילוף טוב עבורם בביתם ויש כאלו שדווקא בפנסיון שישנים בו. הצלחת האילוף לפעמים טמונה בהתאמה נכונה לפי סוג הכלב. 

אילוף בפנסיון כלבים

אילוף בפנסיון כלבים הוא סוג אילוף שבבו הכלב לא חוזר הביתה למשך תקופה מסוימת והוא מקבל בתוך הפנסיון הרגלים שאותם ימשיך כאשר יחזור לביתו. זהו סוג אילוף שמתאים מאוד עבור כלבים שרגילים לחיות בלהקות ולעבוד בקבוצה. זה ממש לא מתאים עבור כלבים קטנים וביתיים אשר זקוקים למעטפת אנושית מוכרת. 

אילוף ביתי

יש כלבים שהאילוף הטוב ביותר עבורם יהיה אילוף ביתי יחד עם הבעלים שלהם. החיבור לבית שהם ישנים בו הוא חשוב מאוד להצלחת התהליך. מאמן כלבים מקצועי ידע לזהות מתי מדובר בכלב שזקוק לאימון ביתי יחד עם הבעלים שלו ויציע לכם תכנית מותאמת. 

 

Exit mobile version