Site icon מקומון רמת גן

מהירות מופרזת – מהי הגדרת החוק וכיצד עורך דין יכול לעזור?

נתונים סטטיסטיים שמצטברים לאורך השנים מצביעים בבירור על הקשר שבין נהיגה במהירות גבוהה לבין רמת החומרה של תאונה שמתרחשת. הדבר מאוד הגיוני – ככל שהתאונה מתרחשת במהירויות גבוהות יותר, עוצמת הפגיעה חזקה בהתאם. משום שכך, משטרת ישראל משתמשת במספר אמצעים על מנת לתפוס את כל מי שנוהג במהירות מופרזת שחורגת מהמהירות המותרת בקטע כביש מסויים. מהם העונשים על מהירות מופרזת? כיצד הדבר נמדד? ומדוע חשוב לפנות אל עורך דין כאשר נתפסים על עבירה שכזאת? להלן התשובות.

ההגדרה והענישה של מהירות מופרזת

מהירות מופרזת נחשבת כמצב בו נהג עבר על המהירות המותרת. הענישה על נהיגה במהירות מופרזת משתנה בהתאם לסוג הכביש (דרך עירונית או בין-עירונית) ומידת החריגה מהמהירות המותרת באותו הכביש. להלן דרגות הענישה:

במידה והדוח ניתן עבור מהירויות גבוהות יותר, עשוי להיות מזומן קצין משטרה למקום ולשלול את רישיונו של הנהג בו במקום בהליך שקרוי שלילה מנהלית.

מארב מצלמת מהירות. צילום: משטרת ישראל

כיצד נמדדת מהירות מופרזת?

את מידת החריגה מהמהירות המותרת בודקים באמצעות מכשירי מדידה שונים. המכשיר הראשון נישא על ידי השוטר ופועל באמצעות לייזר. השני, מצלמה נייחת שניצבת במקום. כאשר מדובר בסוג הראשון, הדוח ניתן בו במקום וכאשר המצלמה היא נייחת, לאחר עיבוד התמונה ופיענוחה, הדוח נשלח אל מי שרשום כבעל הרכב. יש לציין כי קיים טווח של טעות שבו מתחשבת המשטרה ובדרך כלל, אם מדובר בחריגה של עד 10 אחוזים, לא תינקט כל פעולה כנגד הנהג.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין תעבורה?

כאמור, כאשר נתפסים על מהירות מופרזת הדבר עשוי להסתכם בדוח כספי גבוה, שלילה והסתבכות עם החוק, כשיש לקחת בחשבון שככל שצוברים יותר נקודות, כך הסיכוי לשלילות ארוכות טווח עולה בהתאם. לכן חשוב מאוד לפנות אל עורך דין תעבורה בכל פעם שמקבלים דוח על מהירות, במיוחד עבור המהירויות הגבוהות, קל וחומר בעת שלילות מנהליות וקבלת זימון לבית הדין. עורך דין מנוסה, כמו עו"ד ניר שלום, ידע לבחון את הראיות ובהתאם לזאת "לתקוף" את התביעה ממספר כיוונים, בין היתר באמצעות איתור כשלים בכיול המצלמות והשימוש בהן או בהתנהלות המשטרה בעת הבדיקה. נתפסתם על נהיגה במהירות גבוהה מהמותר? צרו קשר עוד היום עם עו"ד ניר שלום לקביעת פגישה.

 

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

Exit mobile version