Site icon מקומון רמת גן

מהו צילינדר?

יש הרבה אנשים שיש להם קוצר ראייה או רוחק ראייה  או צילינדר. הם מרכיבים משקפי ראייה או עדשות מגע בשילוב משקפי שמש לפעמים. צילינדר  הוא מונח שהרבה אנשים מכירים,  כולנו שמענו אותו אולי פעם אפילו פעמיים,  אבל למען האמת רוב האנשים אינם יודעים מה באמת המשמעות של צילינדר,  בעין בריאה  האור עובר דרך העין פוגע  באופן מדויק במרכז  הרשתית.    לעין שיש בה צילינדר  האור מתפצל לשני מוקדים כתוצאה ממבנה לא תקין של העין,  האור פוגע ברשתית בשתי נקודות.  העובדה שהאור לא מתרכז בנקודה אחת בעין,  גורמת לכך שהראייה נפגעת ונהית מטושטשת.   לכן צריך לתקן את הליקוי הזה.

מבנה לא תקין של העין

כאשר אנו אומרים מבנה לא תקין של העין הכוונה שהעין לא מקומרת בצורה רגילה,   או שהקשתית לא מקומרת  בצורה רגילה.   מבנה כזה של העין יכול ליצור מצב של צילינדר.  אנשים חושבים שצילינדר  זה מצב נדיר שאין להרבה אנשים.  אבל זה לא נכון. צילינדר זה מצב מאוד נפוץ שיש להרבה אנשים.   נשאלת השאלה האם ניתן לטפל בצילינדר ואיך ניתן לתקן אותו  בעזרת משקפיים.   תיקון של צילינדר הוא תיקון של שתי נקודות. בדרך כלל בתיקון ראייה  יש לתקן נקודה אחת  בגלל קוצר ראייה או רוחק ראייה  אבל בצילינדר  יש תיקון בשתי נקודות.   התיקון של הצילינדר זה ריכוז של כל נקודות האור שלא מתרכזות למוקד אחד תקין. מרכזים את נקודות האור למוקד אחד תקין ואז הצילינדר מתוקן.

למה חשוב למרכז את האור בעין?

כאשר נקודות האור מרוכזות בנקודה אחת על הרשתית,   העין מסוגלת לקרוא את המידע שמגיע אליה עם האור,  ומעבירה למוח את המידע שהוא צריך להבין ,  כך נוצרת ראייה תקינה.  בצילינדר יש מדידה של מרשם בשני כיווני העין.  גודל צילינדר הוא ההפרש  במדידה בכל כיוון  בעין.  כאשר בעזרת המרשם מתקנים את התפזרות האור באופן לא תקין,  זה סימן של הצילינדר תוקן .  והראייה הופכת להיות שוב חדה ומדויקת.  צילינדר לא קשור לקוצר ראייה רגיל.  יש אנשים שיש להם קוצר ראייה וצילינדר אבל יש אנשים גם שאין להם שום קוצר ראייה אבל יש להם צילינדר.  צילינדר   זאת תופעה נפרדת מקוצר ראייה או חוסר ראייה  מקרוב.

Exit mobile version