Site icon מקומון רמת גן

מהו המקור של הסושי?

בין אם אתם נהנים לשבת במסעדה אותנטית ולאכול רולים של סושי בצ'ופסטיקס, או בין אם אתם מחפשים סושי משלוחים, תל אביב יודעת להציע שפע של סושי מגוון, מסורתי, ישראלי, מוקפת או מטוגן, בשרי או טבעוני, בכל גודל, צורה או צבע שתבחרו. אבל האם שאלתם את עצמכם, מהו המקור של הסושי? מתי הכל התחיל? כל הפרטים על ההיסטוריה של הסושי – לפניכם.

ההיסטוריה של הסושי – לא בדיוק סושי משלוחים בתל אביב

קשה לדעת מי אכל את הסושי הראשון, מה שניתן להניח הוא שהסושי הופיע לראשונה דווקא בסין, לאחר ביות האורז (מפני שהאורז העגול הוא מרכיב חיוני בכל מתכון מסורתי של סושי). הסושי הראשון היה ככל הנראה שונה באופן מהותי מזה שאנחנו מכירים כיום, והיו בו חזיר משומר, ולאחר מכן ויסות של דג מקומי במעין רוטב המכיל נתחוני חזיר, ועוד כהנה וכהנה.

בתחילת המאה ה – 19, לפני כמאה וחמישים שנים, מתוארת הכנה של סושי שהיא די דומה לזו שאנחנו מכירים כיום, בספרים המסורתיים ביפן. אז, עם שיטות שימור המאכלים שהשתפרו ואפשרו גם הכנה של מאכלים המכילים פיסות דג נאות (שאינן מבושלות), והתפתחות שיטת הבישול של אורז בבישול ולא באידוי, הפך הסושי דומה משהו, לזה שאנו מכירים כעת.

מקורות קדומים ביפן המתארים את הסושי הקדום, מתארים מאכל שאנחנו, הישראלים, כנראה היינו מסרבים להכניס אל פינו – המאכל תואר כמאכל שסובל מצחנה עזה, הנגרמת ככל הנראה משימור לא מוצלח של פיסות הדג. כך או כך, בשנת 1852, בעיר הגדולה שאז כונתה לאדו אבל היום אנחנו מכנים אותה טוקיו, נפתחו מאות מסעדות סושי – הסושי הפך אוכל זמין, פופולארי, ואהוב ביפן.

הסושי הופך פופולארי בעולם כולו

לאחר תקופה בה הסושי נמכר בחנויות ברחבי יפן, התפתח לצד טרנד הסושי ה"עממי" גם הטרנד הקלאסי של סושי המוכן על ידי טבחים שהוכשרו להכנת סושי במסגרת לימודית של אחד על אחד, שבסופה הם כונו "מאסטר סושי". התלמידים אשר סיימו לימודי "מאסטר סושי" התחייבו גם לרכישה של סט סכיני שף ייחודיות, אשר יוצרו במיוחד עבורם בטכניקה הישנה בה השתמשו גם להכנת סכיני הלוחמים היפניים.

בתחילת שנות השישים של המאה הקודמת (החל משנת 1960), הסושי הפך מאכל נפוץ גם בארה"ב – ומשם זה היה רק עניין של זמן עד שיגיע לכל רחבי תבל. כיום, סטטיסטיקות מראות כי סושי הוא סוג המזון המהיר הפופולארי ביותר בישראל, והוא הראשון שהצליח לעקוף את המזון המהיר האהוב ביותר בישראל – הפיצה.

תמונה באדיבות: pixabay

סושי בישראל

גם בישראל, הסושי הפך מאכל אהוב על רבים, כאמור. בישראל תמצאו שפע של מסעדות מסורתיות המציעות חוויית אכילה אותנטית הן בעיצוב המקום והן בטעמי המזון, כמו גם מסעדות מזון מהיר ומסעדות איכות המציעות סושי משלוחים בתל אביב. טעמי סושי המתאימים לכל חיך, מאפשרים לכל טועם, מקטן עד גדול, ליהנות מרול איכותי של סושי המתפוצץ בטעמים אוריינטאליים והרמוניים בפה. בתיאבון!

Exit mobile version