Site icon מקומון רמת גן

מהו ביטוח מעליות ומדוע כדאי להכיר את המושג הזה?

מעלית שקופה

ביטוח מעליות – חובה ולא זכות

בעשורים האחרונים מעלית הפכה ממוצר יוקרה השמור לשכבה עשירה ומצומצמת, לשירות בסיסי אשר מרבית הישראלים לא יכולים לדמיין את שגרת חייהם בלעדיו. עם התרוממותם של בנייני משרדים ובנייני מגורים לגובה בישראל, כך הפכה המעלית למוצר צריכה בסיסי. אך עם כל זאת, מעליות אינם מוצר מושלם. פעמים רבות נידרש לתיקון מעלית, או להחלפת חלקים בה, תהליכים שעלולים להיות כרוכים בהוצאת כספים משמעותית. וחשובים מכך, כמובן, הם הסיכונים המסוימים הכרוכים בהפעלת מעלית, סיכונים כמו התקעות במעלית, או פציעה מדלת המעלית לדוגמא. על מנת לשמור על ראש שקט בנוגע לאירועים כאלו, חובה על כל בית משותף, בין אם הוא בניין מסחרי או בניין מגורים, להסדיר את המקרים הללו במסגרת ביטוח מעליות. ביטוח מעליות הוא חשוב במיוחד, משום שגם אם הוא מבטח תרחישים שנראים לנו פחות נפוצים, השימוש התכוף במעליות בבניינים מביא לכך שמקרים אלו סבירים מאוד מבחינה סטטיסטית.

מה כולל ביטוח מעליות?

ביטוח מעליות כולל ברוב המקרים סעיפים המותאמים לסוג הבניין ולדגם המעלית המשומשת בו. לרוב ביטוח מעליות סטנדרטי יכלול את הסעיפים הבאים בכללותם:

בנוסף לסעיפים אלו, ביטוח מעליות הוא גמיש מאוד וניתן להוסיף לו מגוון רחב של סעיפי ביטוח אופציונליים, כגון ביטוח לפגיעה בכניסה למעלית, ביטוח לנזק שנגרם מעומס יתר במעלית על אף הוראות ההפעלה, ביטוח נזק עקיפי למעלית, ביטוח נגד פגיעה מכוונות או וונדליסטית במעלית ועוד רבים.

חשוב לזכור, כי במהלך השנה הראשונה מאז התקנת המעלית האחריות על תחזוקתה והתקלות בה מוטלת על הקבלן שהתקין אותה.

ממי כדאי לרכוש ביטוח מעליות?

על אף שביטוח מעליות הוא פוליסת ביטוח נפוצה וחשובה, חברות הביטוח הרגילות לרוב לא יציעו אותה לקהל לקוחותיהם. הסיבה לכך טמונה בעובדה שביטוח מעליות הוא תחום הדורש מומחיות רבה בתחזוקה והתקנה של מעליות, שהן מוצר מורכב שיכול לייצר מקרים מורכבים. על מנת להבטיח כי אנחנו רוכשים ביטוח מעליות אמין ומקצועי, חשוב לעשות זאת מחברה מומחית לכך, שלה ניסיון מוכח מקצועיות בתחום. חברה כזאת תתמחה לרוב במתן שירותים מקיפים לבעלי בניינים או לועד בתים, ותכלול בסל מוצריה גם ביטוח מעליות. לשם כך, מומלץ להתייעץ עם חברת מעליות מנוסה שמכירה את אפשרויות ביטוח המעלית השונות שקיימות בשוק.

כאשר בוחנים אפשרות מסוימת לביטוח מעליות, חשוב להבין את צורכי הבניין, על כל הגורמים הכרוכים בכך – כמות הדיירים והמבקרים בו, הסביבה בה הוא ממוקם, מידת תחזוקתו ועוד. בהתאם לזאת יש לבחון כל הצעה ולהקפיד לבחור בחברה מקצועית המתמחה בכך. רשלנות בתהליך, ואווירת "חפיף" בנושאים כאלו, עלולה להוביל לנזקים כספיים ליושבי הבניין, ואף חלילה לפגיעה בגוף ונפש.

Exit mobile version