Site icon מקומון רמת גן

מדריך רילוקיישן לברזיל

מדינת הסמבה וחופי התכלת תשמח לקלוט אתכם לשורותיה. יחד עם זאת, רגע לפני שאתם חותמים על רילוקיישן לברזיל, יש כמה סעיפים שחשוב לסמן עליהם "וי"

אריאל עובדת בחברת הייטק בישראל כבר מספר שנים. היא התקדמה בסולם הדרגות ואפילו הכירה את בן זוגה לחיים במסגרת העבודה. לאחרונה פתחה החברה שלוחה בברזיל ובפני אריאל הועלתה האפשרות לבצע רילוקיישן לברזיל. לצד ההתרגשות הגדולה, אריאל הבינה שהצעד הזה הוא בעל השלכות נרחבות מאוד ברמה האישית וברמה המשפחתית. "בעלי ואני כבר לא עובדים באותה החברה, ולכן רילוקיישן יכול להיות מעט מורכב עבורו, מה גם שיש בתמונה גם ילדים שצריך לדאוג להם וגם משפחות מורחבות להישאר מאחור, ולכן התמונה עדיין לא ברורה". 

כך או אחרת, שיצטרכו רילוקיישן לברזיל הוא לא משימה פשוטה כל כך. אמנם ישראלים שרוצים לטייל במדינה ולהישאר בה עד פרק זמן של 90 יום לא נדרשים להוציא ויזה, אולם מי שמתכנן לעבוד במדינה נדרש לעבור הליך בירוקרטי מייגע. כדי לצמצם את הזמנים וכן להתגבר על מהמורות ביורוקרטיות מיותרות, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה ישראלית, אשר תלווה ותדריך אתכם לאורך כל הדרך עד הרילוקיישן המיוחל. 

דבר נוסף הוא השפה. בברזיל השפה המדוברת ביותר היא פורטוגזית. אם אתם דוברי ספרדית, אל תהיו בטוחים שתוכלו להסתדר עם הבדלי השפה, כיוון שיש פערים גדולים מאוד בין שתי השפות. ההמלצה היא במסגרת ההכנות לרילוקיישן לקחת שיעורי שפה וללמוד לפחות את הבסיס של הפורטוגזית. יהיה לכם הרבה יותר פשוט להשתלב בדרך הזו, וכמובן גם לילדים שלכם. 

ביטוח רפואי – בישראל שירותי הרפואה הם מהמתקדמים ביותר בעולם. בברזיל תמונת המצב ממש שונה. לכן, מומלץ לרכוש ביטוח רפואי, אשר יתן לכם את הכיסויים המתאימים במידת הצורך. בדרך הזו תוכלו להיות שקטים ולדעת שבמקרה של מחלה או אירוע קיצוני אחר, יהיה בישראל מי שישעה את המירב והמיטב עבורכם. 

שילוח בינלאומי לחו"ל – כמו המשפחה של אריאל גם משפחות ויחידים שעושים רילוקיישן לברזיל מבקשים לשלח חפצים למדינה החדשה. כאן ההמלצה היא ליצור קשר עם חברת שילוח אשר מעניקה ליווי צמוד ומענה זמין וכן אחריות על החפצים שאתם בוחרים לשלוח. חברות כאלו מאפשרות גישה לאפליקציה ייעודית שבאמצעותה ניתן לעקוב אחר מיקומו של המשלוח ולוודא שלוחות הזמנים המתוכננים לא דורשים שינוי כלשהו. 

מסגרות חינוכיות – בחלק מהמקרים מקום העבודה יממן את המסגרות החינוכיות עבור הילדים. במקרים אחרים תידרשו להגיע לברזיל למעין סיור מקדים, לבחור עבור הילדים את המסגרות החינוכיות המתאימות כדי שהקליטה שלהם במדינה החדשה תהיה כמה שיותר קלה ומזמינה. 

אם כן, במסגרת ההכנות לרילוקיישן יש הרבה מאוד פשרטים לדאוג להם. חשוב גם לזכור להיפרד מהמשפחה ומהחברים הקרובים, שכעת הקשר איתם עתיד להיות שונה לחלוטין. 

Exit mobile version