Site icon מקומון רמת גן

מדוע פגישות זה עדיפות שנייה היום

וירוס הקורונה גרם לשינויים רבים בחיינו במהלך תקופת המגפה, בה נאלצנו להישאר סגורים בבתים על מנת לאפשר ריחוק חברתי. מדובר היה בסגרים שהוטלו בעקבות החלטות ממשלה, ולא רק במדינת ישראל – כמעט בכל העולם המדינות נכנסו לסגרים במסגרתם היה אסור לצאת מהבית, למעט למטרות חיוניות.

רוב השינויים הללו היו שליליים וכללו ריחוק מהמשפחה ומהחברים, עטיית מסכות וצמצום התקהלויות באירועים, אך חלקם היו חיוביים ואף נראה כי יישארו עמנו בעתיד.

מדובר בעיקר ברפורמות הנוגעות למרחב העבודה, כאשר נראה כי חברות רבות כיום מחליטות לאמץ כטרנד את העבודה מהבית, הצמצום בפגישות וכדומה, על אף שכל אלו התחילו כדרכי התמודדות עם מציאות מלאת אילוצים.

קביעת פגישות

אחד השינויים הבולטים שהתרחשו נגע לחוסר היכולת לקיים פגישות עבודה – הרי כמעט כל העובדים נאלצו להישאר בבית, והפגישות הפרונטליות שהיוו חלק משגרת היום – יום של אלפי עובדים, הפכו לבלתי אפשריות. דבר זה גרם בראש ובראשונה לצמצום כמות הפגישות, אשר על פי המקובל ברוב החברות עד אותה תקופה הייתה נרחבת מאוד, כאשר חלקן, אם לא רובן המוחלט, היו לא הכרחיות כלל או ניתנות לצמצום משמעותי לכל הפחות.

פגישה במשרד. צילום: pexels

עד תקופת הקורונה, פגישות עסקיות היו חלק יומיומי והכרחי בקרב עובדים ומשרדים רבים, והיה קשה לדמיין את המציאות בלעדיהן.
אך במהלך תקופה זו ובעקבות ההגבלות אשר הצרו מאוד את צעדיהם של בעלי העסקים, ולעיתים אף מנעו את האפשרות לקיים פגישת עבודה פנים אל פנים בין גורמים שונים אפילו באותו המשרד, מעסיקים רבים גילו כי ניתן להסתדר גם ללא הפגישות הללו.

במקום הפגישות פנים אל פנים, הדורשות זמני נסיעה ועמידה בפקקים, מקום ישיבה מאורגן ומכובד, ועוד אילוצים רבים, העולם העסקי גילה את האפשרות לערוך את אותה הפגישה בדיוק, ללא כל התפשרות או וויתור על תוכן, דרך אפליקציות המציעות שיחות וידאו איכותיות, כדוגמת אפליקציית הזום.

על ידי שימוש בשיטה זו ניתן לחסוך זמן יקר ומשאבים אשר הוקצו להגעה לפגישות, לצד עבודה ממוחשבת ונוחה.

טפסים דיגיטליים

לצד התפתחות הישיבות והפגישות באפליקציות הוידאו השונות, קודמו גם טכנולוגיות אשר אמנם היו קיימות לפני כן, אך לא נעשה בהן שימוש נרחב. אחת הבולטות שבהן הינה פלטפורמת הטפסים הדיגיטליים, אשר צברה תאוצה רבה במהלך תקופה זו, ונראה כי תישאר נוכחת גם לאחר היחלשות המגפה.

עבודה מהבית. צילום: canva

הפלטפורמה בעצם מאפשרת העברה של טפסים וחתימה עליהם באופן דיגיטלי, מה שחוסך ניירת מיותרת והופך את כל טפסי החברה השונים להיות נגישים יותר למציאה ונוחים יותר לעבודה. ברוב המקרים, מתבצעת חתימה על מסמך PDF, הנשמר במחשבי החברה במקום להיות מתויק בקלסרים שלא ניתן להתמצא בהם ומכבידים על המשרד, או נסרקים ומועלים למחשב, בתהליך מסורבל ומיותר.

קבלת שירות ממוסדות בפלטפורמה דיגיטלית

בעקבות ההתפתחות המבורכת בעולם העסקי, מוסדות רבים החלו לעבור גם הם תהליך של דיגיטציה, ולהעביר כמה שיותר מהשירותים אותם הם מציעים, לפלטפורמה מקוונת. יוזמה זו מאפשרת לכל מוסד להיות נגיש יותר, כאשר אין חובת הגעה פיזית על מנת לקבל שירות בסיסי. תהליך זה אף חוסך לחברה עצמה בכוח אדם הנדרש על מנת להפעיל מוקדי שירות בסניפים, כאשר במקום זאת רוב השירות מתבצע בצורה אלקטרונית.

Exit mobile version