Site icon מקומון רמת גן

מדוע משלמת עיריית רמת גן פיצויים של עשרות מיליונים לחברת שיכון ובינוי?

צילום עמיעד טאוב

לאחרונה אישרה מועצת העיר להעביר 28 מיליון שקלים לחברת שיכון ובינוי במסגרת פשרה עבור כספים שלקחה המועצה המקומית  אפעל על חשבון תוכניות שלא אושרו. חבר המועצה אלי מוסרי טען בישיבת המועצה שהתקיימה ב-28.01.16 כי גם אם הייתה העירייה מפסידה בבית המשפט היא הייתה צריכה לשלם רק 20.5 מיליון.תגובת דוברות העירייה:"אם טענות מר מוסרי נכונות, ייתכן שהחברה רימתה למעשה את העירייה דבר שקשה להניח".

לאן הלכו עשרות מיליונים מכספי תושבי רמת גן? כפיצוי לחברת שיכון ובינוי.לא ברור האם מדובר ברשלנות פושעת או בסתם רשלנות אבל פעם אחר פעם מחליטה עיריית רמת גן להגיע להסכמי פשרה עם חברת שיכון ובינוי בהיקף של עשרות מיליונים ועם תחשיב ריביות שלא ניתן למצוא היום באף בנק.

בשנת 2013 פרסם העיתון כלכליסט כי  עיריית רמת גן התחייבה לשלם לחברת שיכון ובינוי 115 מיליון שקל כפיצוי בגין תשלום מקדים שהעבירה שיכון ובינוי לעיריית רמת גן ולחברה הכלכלית לפיתוח רמת גן בהיקף של 57 מיליון שקל כחלק מעסקת רכישה שבוטלה ונועדה להקמת מגדל מגורים בן 140 דירות וכן מרכז מסחרי בן כ־5,000 מ"ר בכיכר רמב"ם.

כיכר רמב"ם.מוקד המריבה הראשון.צילום כתב מקומונט רמת גן

ב 31.12.2015 אישרה מועצת העיר ברוב של 12 תומכים מול 5 מתנגדים להעביר עוד 28 מיליון שקלים שישולמו בעשרה תשלומים שווים של 2.8 מיליון ש"ח במסגרת פשרה על עסקה שבוטלה ברמת אפעל. לטענת אנשי העירייה הוכנה מטעם חברת שיכון ובינוי תביעה נגד העירייה ע"ס 46.3 מיליון ש"ח (יצויין כי התביעה לא הוגשה לבית המשפט.ע.ט) באותה הישיבה טען חבר המועצה אלי מוסרי כי בעבר דחתה העירייה את תביעת החברה וכי על פי הדו"חות הכספיים המבוקרים של מועצה אזורית אפעל, הסכום המשוערך עמד על 14.5 מיליון ש"ח וגם אם הייתה חברת שיכון ובינוי מגישה תביעה וזוכה בה במלואה אז נכון ל-31 בדצמבר 2015 התשלום היה 20.5 מיליון שקל.

 

 

עוד ציטט מוסרי דברים שאמר לכאורה עו"ד דוד שואקה, היועץ המשפטי, בדיון:"המקרה הזה הוא מאד ייחודי והוא לא נוגע לרמת-גן אלא נוגע למועצה האזורית אפעל, שלקחה כספים על חשבון תוכניות שעדיין לא אושרו".

תגובת דוברות העירייה:"בחודש ינואר 2014 קיבלה העירייה משיכון ובינוי נדל"ן בע"מ דרישת תשלום מפורטת ולאחר שזו לא נענתה הועבר לעירייה בחודש יוני 2014 נוסח כתב תביעה ע"ס כ-46 מיליון שקלים, שהחברה עמדה להגיש לבית המשפט. נכון להיום, עולה הסכום על 50 מיליון שקלים".

"דרישת התשלום התקבלה בעירייה רק בשנת 2014, בעוד את ההסכם בעניין כיכר רמב"ם חתמה העירייה עם בינוי ושיכון כבר בשנת 2013, טרם הובאה בפניה דרישת התשלום בגין רמת אפעל".

"עם תחילת המו"מ, שכרה העירייה שירותי משרד רואה חשבון חיצוני- משרד גל דיקשטיין יועצים בע"מ, שבדק בדקדקנות את כל המסמכים שעליהם מבססת החברה את תביעתה. על פי ההסכם שאושר במועצת העיר, התשלום יתפרס על פני 10 שנים, דבר שמקל מאוד על קופת העיריה. התשלום הראשון צפוי להתבצע רק בסוף חודש יוני 2016 ואין אמת בטענה כי ההסכם נחתם טרם אישורו במועצת העיר".

"במקום שמר מוסרי יביא מידית את טענותיו בפני גורמי העירייה לבדיקתם, הוא בחר להמתין לישיבת המועצה ולעשות זאת בתאטרליות רבה בהצעה לסדר היום במועצה ומיד אחרי כן פנה לתקשורת, דבר המלמד על מניעיו הפוליטיים האמתיים. לא ברור מתי הגיעה האינפורמציה הנטענת לידיעתו של מר מוסרי, אבל לא מן הנמנע שאם היה מביא זאת לידיעת העירייה מיד עם קבלתה, אפשר היה לבדוק זאת טרם חתימת ההסכם, שנחתם רק לאחרונה. כשהועלו הטענות על ידי מר מוסרי לראשונה בישיבת המועצה האחרונה, ביקש  הגזבר להעביר אליו את החומר שבידי מר מוסרי. החומר הועבר אליו בשבוע שעבר ונבדק. אם טענות מר מוסרי נכונות, ייתכן שהחברה רימתה למעשה את העירייה דבר שקשה להניח לאור העובדה שמדובר בחברה ציבורית ידועה וותיקה הנסחרת בבורסה ומצויה תחת רגולציה מחמירה".

Exit mobile version