Site icon מקומון רמת גן

מדוע כל כך חשוב לאתר גוש בשד?

אין עוד הרבה דברים מפחידים כמו סרטן. אם חס וחלילה מתגלה אצלכן או אצלכם סרטן אתם בוודאי תיכנסו ללחץ אטומי ובצדק מכיוון שסרטן אם לא מטפלים בו יכול להרוג. עליכם לדעת כי הדרך הטובה ביותר לטפל בסרטן היא לאתר אותו כמה שיותר מוקדם. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לעובדה זו היא כאשר יש סרטן בשד.

אם אתן מרגישות גוש בשד הדבר הראשון שאתן צריכות לעשות זה לפנות אל בדיקת ממוגרפיה. אך כן יש להבין משהו מאוד חשוב וזו העובדה שגם אם אין גוש בשדיים יש לבצע בדיקת ממוגרפיה. בדיקה זו יש לבצע כל מספר שנים בכדי לאתר את הסרטן כמה שיותר מוקדם וכך למנוע מן הסרטן להתפשט בגוף ולחזור לחיות את חייכן באיכות גבוהה.

מהי הדרך הטובה ביותר לאתר גוש בשד?

אז מהי הדרך הטובה ביותר לאתר גוש בשד? אם כן קודם כל אתן יכולות להרגיש את השדיים ולראות האם יש בהן גוש. אך שימו לב פעמים רבות הגוש יהיה קטן מכדי שנוכל לאתרו ואז אין ברירה אלא לבצע בדיקת ממוגרפיה.

עליכן לדעת כי כיום קופות החולים מפעילות מערך מיוחד לביצוע של בדיקות ממוגרפיה ויש ניידות מיוחדות המגיעות לקופות החולים ומבצעות את בדיקות הממוגרפיה. זכרו בסרטן השד לא לוקחים סיכונים מיותרים ויש לבצע את הבדיקה כל כמה שנים בכדי לוודא כי אין סרטן. מי שלוקחת סיכון משחקת בחיים שלה והיא שמה את עצמה בסיכון עצום שאסור לזלזל בו.

צילום: shutterstock
האם בעקבות גוש בשדיים כדאי לי לפנות אל כירורגית שד בתל אביב?

נאמר כי התגלה אצלכן גוש בשדיים, מה יש לעשות במצב כזה? אם כן עליכן להתייעץ עם הרופא שלכן ולהחליט אתו האם כדאי לפנות אל כירורגית שד בתל אביב או בעיר שבו אתן נמצאות. עליכן להבין כי פעמים רבות לא תהיה ברירה אלא לכרות את הגוש.

לא רק זאת אלא שעליכן גם לדעת כי יש מקרים בהם לא תהיה ברירה אלא לכרות את כל השד. מי שתעזור לכן לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לגוף שלכן היא הכירורגית והיא תסייע לכן בכך. כמובן שיש משמעות אדירה לשאלה אל איזה כירורגית אתן פונות וזהו משהו שלא כדאי לזלזל בו אם אתן רוצות לקבל את הטיפול המקצועי והטוב ביותר שיש.

האם יש היום ניתוחים לשחזור שדיים עקב גוש בשד?

עלינו לציין עוד דבר אשר הוא בעל ערך עצום וזו העובדה שכיום גם אם כרתו לכן את השדיים יש ניתוחים פלסטיים המאפשרים לשחזר את השדיים בצורה מעולה. למעשה השחזור הוא כה מדויק עד אשר אדם המכיר אתכן לא ידע כלל כי כרתו לכן את השדיים. לכן בררו על נושא זה וכך תבטיחו כל לא תיכנסו למרה שחורה עקב הכריתה.

Exit mobile version