Site icon מקומון רמת גן

לשמור על הסוכר גם בחג של עוגות הגבינה וליהנות מכל העולמות

שמירה על רמה תקינה של סוכרים בדן היא המטרה של כל חולה סוכרת, כדי למנוע הידרדרות של המחלה. עם הזמן לומדים החולים איך לתפקד ביום יום, לתמרן בין הארוחות כדי לא לחרוג מהנורמה.

לשמור על הסוכר גם בחג של עוגות הגבינה

אחת הסיבות העיקריות לעלייה ברמת הסוכר היא הארוחות הגדושות במזון בתקופת החגים כמו עוגות הגבינה בחג השבועות. כל חולה סוכרת מקבל הדרכה ספציפית איך להתמודד עם המצבים האלה כך שיוכל ליהנות מטעמה המשובח של עוגת הגבינה ובמקביל לא להעלות את רמת הסוכרים בדם. לשמור על הסוכר גם בחג של עוגות הגבינה זו נראית משימה קשה ואפילו בלתי אפשרית, אך אם שומרים על הכללים ופועלים על פי ההנחיות המדויקים זה אפשרי בהחלט.

פעילות של הסוכר בגוף האדם

חולי סוכרת אינם מייצרים אינסולין כמו אנשים בריאים כיוון שהכמות שמייצר הלבלב היא פחותה וכמות הסוכר נותרת בגופם כשעתיים שלש לאחר הארוחה ולכן קשה להם לשמור על הסוכר גם בחג של עוגות הגבינה.

המוגלובין מסוכרר

בדיקה תכופה של רמת ההמוגלובין המסוכרר היא חשובה ביותר כדי לשמור על רמה מאוזנת של כ % 7 ורצוי אף מתחת לכך.

כדי להוריד את רמת הסוכר לאחר הארוחה הדשנה, יש להקפיד על כללי תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית לאחר הארוחה. בשיטה זו אפשר להימנע מחלק מהזרקות האינסולין התכופות.

צילום: יח"צ

בארוחה של חג השבועות, לאור עוגת הגבינה המוגשת לאחר הארוחה, מומלץ לאורך כל הארוחה לאכול מאכלים שאינם כוללים אורז וקמח לבן, ללא סוכרים וללא פחמימות פשוטות. מתכונים לחולי סוכרת באתר גפן מדיקל יכולים להועיל מאד כדי להכין מראש את המאכלים ואת סוגי המזון הנכונים.

סדרת המתכונים מבוססת על הסוגים השונים של הפחמימות, אשר מתפרקות מהר בתהליך העיכול והן בעלות ערכים גליקימיים גבוהים ולכן יוצרים עליה חדה בערך הסוכרים בדם. לכן במקרה של חג השבועות עדיף ליהנות מארוחה בריאה ומשביעה בהתאם לאינדקס הגליקמי וכך אפשר יהיה לאכול כמות קטנה גם מעוגת הגבינה בסוף הארוחה.

מתכונים לחג השבועות

מתכונים לחולי סוכרת באתר גפן מדיקל הם מתכונים המצוינים והקלים להכנה פותרים בעיה לכל חולה סוכרת שפשוט מכין חלק מהמתכונים על פי סוגי המזון האהובים עליו תוך שילוב פחמימות מורכבות שומן חד בלתי רווי כמו אבוקדו טחינה או שמן זית.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא דרך נפלאה לשמור על רמות הסוכר ורצוי לבצע זאת לאחר הארוחה כמו לדוגמה הליכה קצרה.

הזרקת אינסולין

דרך נוסף להתמודדות כדי לשמור על הסוכר גם בחג של עוגות גבינה היא על ידי הזרקת אינסולין פרק זמן קצר לפני הארוחה. ההשפעה שלו בטווח הקרוב היא די יעילה ולכן עשויה לפתור את הבעיה.

Exit mobile version