Site icon מקומון רמת גן

לקראת שנת הלימודים: מהשבוע בדיקות סרולוגיות לתלמידים בני 3-12 בגבעתיים

מתווה החינוך לשנת הלמודים תשפ"ב, מציע מספר צעדים קריטיים שנשענים, בין היתר, על מניעה ורצף לימודי ככל הניתן. המתווה כולל בתוכו בדיקות סרולוגיות לתלמידים.

הבדיקות נועדו להרחיב את מספר התלמידים שיהיה להם פטור מבידוד, לשמור על רצף ושגרת לימודים ולמנוע אובדן ימי לימוד. הבדיקות מיועדות לתלמידים בגנים ובבתי הספר מגיל 3 עד 12, אשר אינם יכולים להתחסן, אך קיים סיכוי כי הם מחלימים מקורונה מבלי שידעו על כך (חלו ולא פיתחו תסמינים), ובגופם מספיק נוגדנים.

הבדיקות הסרולוגיות אינן מוגדרות כחובה, אך מומלצות על מנת שניתן יהיה לקבל פטור מבידוד, במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה. הבדיקות כפופות לאישור ובליווי ההורים ועל ידי לקיחת דם פשוטה מהאצבע. התוצאות יימסרו להורים בתוך רבע שעה וילד שימצא עם נוגדנים בכמות מספקת, יקבל תו ירוק ופטור מבידוד.

בעיר גבעתיים 7,200 ילדים בגילי 3 עד 12. מעבר למחלימים המוכרים לקופות החולים, הבדיקות הסרולוגיות יגלו כאמור ילדים מחלימים נוספים שלא ידעו שנחשפו ונשאו את  הקורונה, כי היו ללא תסמינים או עם תסמינים קלים בלבד ולא נבדקו. הבדיקות יחלו כבר ביום ראשון 22.8.2021 וימשכו עד ה- 2.9.2021 בתפוח פיס בדרך רבין 58 . הבדיקות ללא עלות.

תמונה: דוברות עיריית גבעתיים

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "הצלחת המתווה לפתיחת הלימודים והצלחתנו לשמור על שגרת לימודים רציפה ובטוחה השנה יהיו תלויים יותר מכל על שיתוף פעולה מצד כלל הגורמים, כולל ההורים.  רק במאמץ משותף נוכל למזער את מקרי ההדבקה בקורונה. אני בטוח שבעיר כמו שלנו, בה הקהילה מעורבת וערבה זה לזו, נצליח ונירתם כולנו יחד להצלחתו של המתווה ונבצע בכמות גדולה את הבדיקות הנדרשות. בהמשך, על פי המתווה שנקבע, יקבלו ההורים גם ערכות בדיקת אנטיגן בכדי למפות את היום הראשון ללימודים. כל מאמצינו הם למען החזרת הילדים למסגרת בטוחה, הנזק בהשארתם בבתים הינו עצום. לכו והיבדקו".

 

Exit mobile version