Site icon מקומון רמת גן

"לפטר ומייד!" | כרמל שאמה מגיב לתחקירי הספארי בחדשות סוף השבוע

באופן נדיר עסקו שני ערוצי הטלוויזיה, חדשות 12 וכאן11 בתחקירים כמעט מקבילים אודות הנעשה בספארי ברמת גן, המנוהל כתאגיד עירוני של עיריית רמת גן. במרכז התחקירים – חקירת שורת אירועי הטרדות מיניות, פיטורים המוניים ועובדים שחוששים לפתוח את הפה.

בתגובה לשני התחקירים, מהם עלו מסקנות כמעט הפוכות אחד מהשני, פרסם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה את הפוסט הבא:

"'הודעתי למנכ"ל הספארי על פיטוריו המיידיים!'. זו ההודעה שמצפים לה מבקשי השיפוט המהיר במעמד צד אחד חלקם מתוך דאגה כנה וחלק מתוך התרבות האינסטנט וכן כמה פוליטיקאים ועסקני אופוזיציה שחלקם לא רק שלא קרא שום עמוד מתוך מאות אלא אפילו לא ראה את הכתבה.

הספארי ברמת גן. צילום: אלעד הרשקוביץ באדיבות הספארי ברמת-גן

כראש עיר לפני בחירות שלא בחר במנכ"ל הספארי הנוכחי כל האינטרסים מובילים לפיטוריו ורוב העיצות באותו הכיוון. אבל כמו שלעולם לא נתתי את ידי לעוולה ולעולם לא נהגתי לפי שיקולים וחישובים פוליטיים ציניים כך גם הפעם ולא אתן לפגוע באף אחד על בסיס כתבות וכותרות אלא רק לאחר בדיקה, חקר האמת שיבוססו על ידיים נקיות וראיות."

ושאמה ממשיך: "אתמול שודרו שני תחקירים באותו עניין, האחד באולפן שישי בערוץ 12 ולפיו מנכ"ל הספארי פשע ויש לפטרו מיד ובאותן דקות שודר ב-11 תחקיר שמציג את המנכ"ל כגיבור שבאומץ התמודד עם מוקדי כח להגנת 7 נשים שהוטרדו מינית. לי די ברור איזו כתבה נגועה במגמתיות אבל ראוי שכלי תקשורת רציני יעשה תחקיר אמת איזה ערוץ הליך שולל את צופיו תוך שפיכת דמם של חפים מפשע."

יו"ר הספארי רועי ברזילי והמנכ"ל אורן בן-יוסף. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

"מחר אמנה שופט מחוזי או עליון בדימוס להובלת ועדת בדיקה משני טעמים: ראשית, אמון ורגשות הציבור חשובים לי כבסיס להובלת העיר והיכן שמישהו מצליח לערער זאת גם אם בדרך השקר המענה הוא שקיפות מלאה ובלתי תלויה בליווי חקר מקצועי ומסקנות ציבוריות. שנית, מדובר כאן משני הצדדים בנפשות גם של בני אדם וגם של בעלי חיים.
גם בזמן בירור 7 התלונות למרות שמדובר בגוף נפרד ביקשתי כבר אז מהממונה העירוני על הטרדות מיניות לעקוב אחר התהליך ולעדכן אותי אם נוהל היטב ואם הוא סומך ידו על המסקנות וכך היה יותר מפעם אחת אישר לי שהספארי מנהל את התהליך באופן נקי, מקצועי והמסקנה בלתי נמנעת."

עוד מוסיף ראש עיריית רמת גן: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה ומה היינו מרגישים אם הכתבה היתה על טיוח של 7 תלונות מ-7 נשים שונות על בכיר שהטריד אותן מינית שהוא ורעייתו הם מאושיות הספארי ומאוד מוערכים ואהובים כולל על ידי. הספארי בצמיחה בכל מובן לאחר שנים של אפס השקעות והדרדרות בחווית המבקר ובתנאי המחיה של בעלי החיים. כיום יש לספארי יותר מנויים ממכבי ת"א בכדורסל וההשקעות בו זינקו במאות אחוזים לעשרות מיליונים בקדנציה הנוכחית. עלינו תמיד לרדוף צדק ואמת גם אם למרדף הזה יש מחיר והוא תחת ירי צולב.

לא עשיתי לעולם לאף אחד הנחות גם לא לחברים טובים ולא לבני משפחה כשהאינטרס הציבורי מול עיני איני רואה בעיניים דברים זרים לטובת העניין, החוק והצדק. צר לי שיש מי שרוקדים על הדם ומתסיסים אני מבקש מכולם מעט סבלנות ותסמכו עלי שנאמר לכם את האמת בצורה חדה וברורה ולא בטוח שמי מהערוצים שהטעה את הציבור וברור שלפחות אחד מהם שידר פייק אתמול יתייצב להתנצל ולהסיק מסקנות אבל להם מותר הכל."

Exit mobile version