Site icon מקומון רמת גן

"למה מלחמה": שיר חדש של הזמר אבישי רוזן לזכרו של עמית בן יגאל ז"ל

עמית בן יגאל הי"ד

חודש בדיוק לאחר מותו של תושב רמת גן, חלל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל מאבן שנזרקה עליו בפעילות מבצעית בשטחים, מוציא הזמר אבישי רוזן שיר חדש לזכרו בשם "למה מלחמה". התרגשנו.

"אולי בגלל שאני גם בן יחיד להורה, הרצח של עמית בן יגאל נגע בי ככה," פותח רוזן את הפוסט בו גלל את הדרך שהביאה אותו לכתוב על חייל צה"ל עמית בן יגאל, אותו כלל לא הכיר קודם למותו הטראגי, "כשראיתי את אמא שלי צופה בחדשות עם דמעות בעיניים, דמיינתי לשניה מה היה קורה אם ואם, גם אני משרת בצהל ובמציאות אחרת או בנסיבות אחרות אני הייתי יכול לעמוד שם, בנקודה המדויקת בה הוא עמד, במקומו".

"דמיינתי איך החיים של אמא שלי היו נשרפים ונעלמים ברגע, דמיינתי את הכאב שיש בגדיעת העץ, בידיעה שאחרייך אין מי שישמור את הלפיד, דמיינתי את החושך שברגע אחד משתלט בבית, ומתוך התמונה הזאת, של הורה שיורדת עליו ברגע ההבנה שאין ואולי כבר לא תיהיה לו המשכיות – כתבתי את השיר ׳למה מלחמה׳."

אבישי רוזן

"האמת שלא הוצאתי שיר כבר קרוב לחמש שנים, וזה לא סינגל רשמי, ואין מאחוריו את כל הבלאגן שיש מאחורי סינגל, ואין תמונה מפוצצת ויחסי ציבור מטורפים, אבל הרגשתי שאני פשוט חייב להוציא את הצעקה הזאת החוצה, בתפילה שהוא יהיה האחרון, בתפילה שלא יצטרף לכאוב ככה לאף אחד, בתפילה ששום אבא ואמא לא יצטרכו לבכות על הקבר של הבן שלהם כי זה פשוט מטורף, כואב ומטורף. למה אי אפשר פה בשלום?"

למה מלחמה

מילים ולחן: אבישי רוזן
הפקה מוזיקאלית: אוהד דרשן


בית:
דמייני ששום דבר לא קרה
שהבגדים שלו מפוזרים בספה
והוא אומר לך אמא אני רעב
ואת תמיד זורקת את הלב
לתוך הסיר עם תבלינים שהוא מכיר
וּמה נשאר עכשיו ומה יהיה
ואיך אוקיינוס הכאב הזה
לקח אותו לנצח
ואותך השאיר?

פזמון:
תגיד לי למה מלחמה
למה אי אפשר פה בשלום
תגידי לי למה מלחמה
למה הבן שלי הוא לא האחרון?
למה הוא לא האחרון?
למה הוא לא האחרון?

בית:
דמייני ששום דבר לא קרה
שהוא שולח בוקר טוב עם נשיקה
עוד שני אוטובוסים הוא כבר פה
וכל האור שלך חזר איתו
ואיך החושך משתלט בבית

סי פארט:
בכל חיוך הוא שמה
בכל שמחה קטנה
כשהשמיים יתכסו
את תמיד תיהיי לו אמא
את תמיד תיהיי לו אמא

Exit mobile version