Site icon מקומון רמת גן

ליעד אילני: "אנו סובלים ממצוקה קשה בתחבורה הציבורית. נתעדף קוים פנימיים"

שמונה ראשי ערים, סגנים ובכירים בשלטון המקומי ובהם גם ליעד אילני, מ"מ ראש עיריית רמת גן, השתתפו אתמול בפאנל חדשנות וערים דיגיטליות במרכז הכנסים אווניו קריית שדה התעופה. עוד מאילני בכנס: "אנחנו מקליטים את ישיבות המועצה, כדי שהתושבים יידעו איך מטפלים במאות מיליוני שקלים"

הפאנל היווה את האירוע המרכזי בכנס והתערוכה השנתיים Smart Cities Expo2020 שנערך זו השנה ה-11 ברציפות, על ידי קבוצת אנשים ומחשבים, בשיתוף עם פורום המנמ"רים בשלטון המקומי בראשותה של ליאורה שכטר, יו"ר הפורום ומנמ"רית עיריית תל אביב יפו.

בין הבכירים שהשתתפו בפאנל היו חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד, בני ביטון, ראש עיריית דימונה, ליעד אילני, מ"מ ראש עיריית רמת-גן, עופרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה, רמי סידיס, משנה  למנכ"ל המרכז לשלטון המקומי,  סיגל וייצמן, חברת מועצת עיריית ת"א ואחראית על החדשנות, ואור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית חיפה. בפאנל, בהנחיית יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים, סיפרו בכירי השלטון המקומי על אסטרטגיית החדשנות שלהם, כפי שהם מיישמים אותה בעירם, הסבירו כיצד הם רותמים את הטכנולוגיה לטובת יישום התוכניות להפיכת העיר- לעיר דיגיטלית, ופירטו מהן התוכניות לשנת 2020.

ליעד אילני בפאנל ראשי הרשויות. צילום: ניב קנטור

אורחת הכבוד שפתחה את הכנס היא השופטת בדימוס נילי ארד, נשיאת בית הדין לעבודה לשעבר, ויו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל. ארד דיברה בין היתר על מדד השקיפות של הרשויות המקומיות, שפורסם בחודש שעבר. עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל מקיימת מזה תשע שנים את מדד השקיפות באתרי הרשויות.

ליעד אילני, ממלא מקום ראש עיריית רמת גן, אמר כי "לעירייה יש כמה אתגרים: תחבורה, עמידה בתחרות על גיוס 'לקוחות'-תושבים, חינוך, נגישות ושקיפות". לדבריו, "רמת גן היא מעבר בין בקעת אונו לתל אביב, ואנו סובלים ממצוקה קשה בתחבורה ציבורית. אנו עורכים פיילוט לתעדף את קו 67 שהוא מרכזי בעיר. כשהפיילוט יצליח, נרחיב אותו לקווים נוספים". "הכל מתחיל בשקיפות", הוסיף, "עם כל הכבוד לעיר חכמה. בהוראת כרמל שאמה הכהן, ראש העיר, אנו מצלמים ומתמללים ישיבות ועדות עירוניות וישיבות הנהלת עיר, כדי שהתושבים יידעו איך מטפלים במאות מיליוני שקלים". אילני סיכם באומרו כי "לו הייתה רכבת תחתית בין גדרה וחדרה אנשים היו מתרחקים מלגור במרכז".

סיגל וייצמן, חברת מועצת העיר תל אביב- יפו ומרכזת תחום חדשנות, אמרה כי "העירייה חרתה על דגלה את קידום החדשנות. הקשר שלנו עם התושבים חשוב לנו. ביומיום אני עוסקת בחוויית משתמש, כי אנו רוצים שהתושבים יהיו מאושרים". היא סיימה באומרה כי "בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בתושבים שלא עוזבים את העיר, עד שנדרשנו לבנות עוד חמישה בתי ספר".

Exit mobile version