Site icon מקומון רמת גן

לימודי קבלה

מקובלים כותבים שבלימוד הקבלה יש סגולה מיוחדת המעלה את האדם לדרגת התפתחות עליונה יותר. דרגת התפתחות זו מאפשרת לו להסתכל בצורה עמוקה יותר על החיים, נותנת משמעות ועונה על השאלה של בשביל מה אני חי, מה הטעם בחיים מה מהות החיים. שאלות מהותיות אלו באות לקדם את האדם ואת האנושות  לדרגה הסופית של ההתפתחות על מנת שנגלה את המטרה העליונה שלשמה נבראנו מלכתחילה.

האנושות נמצאת בפתחו של משבר לידה חדש האמור לייצר אנושות חדשה. מתגלים משברים גלובליים חדשים, אירופה היא לא אירופה שהיתה לפני עשרים שנה, החלום האמריקאי איבד מהקסם שלו והתקשורת מגלה את עצמה כשיקרית ולא אמינה. אם מוסיפים לזה את משברי האקלים, חוסר האמון של האזרחים במערכות המשפט, את המשבר העובר על התא המשפחתי, וזה נראה באמת כמו תהליך לידה, כאשר העובר נלחץ מכל כיוון כדי לצאת לעבר העולם החדש.

העובר הוא אנחנו, נמצאים בתעלה הלידה של אנושות חדשה, התהליך הזה הוא תהליך לא קצר ולכן חשוב להבין את המגמה הכללית ולנוע לעברה, כי לפי חוכמת הקבלה, התנגדות לשינוי תפעיל עלינו לחצים קשים.

הקורונה היא למעשה זרז שפועל בכל האנושות. אנחנו מתמודדים פעם ראשונה עם מכה עולמית, קשה להבין את הדוגמא שהטבע מלמד אותנו דרך הקורונה, אבל היום יותר מתמיד אנחנו מבינים שהטבע מפעיל על כל האנושות חוק אחד. הקורונה לא מבדילה בין גזע, לאום, מין, גיל. היא מיקמה את כולנו בחזית אחת, בסירה אחת.

צילום: freepik

לימוד הקבלה מאפשר לאדם לקשור את ההשגחה העליונה למקרי העולם הזה, להבין תהליכים ולהתאים את עצמו למטרת הבריאה. על ידי זה האדם מונע מעצמו ומזולתו סבל מיותר, שכן חוקי הטבע הם קשיחים ולא ניתן לכופף אותם. מתוך לימוד הקבלה האדם מבין כי נבראה נשמה אחת, נשמת האדם הראשון, והיא נשברה לאלפי חלקים. תהליך התיקון הוא חיבור של אותה הנשמה באמצעות התפתחות הדרגתית של האנושות.

אנחנו נמצאים בשלב הסופי של התיקון ולכן ארגון קבלה לעם פועל כדי להנגיש ידע זה לציבור כולו. הדורות שנולדו בחמישים השנים האחרונות נקראים "הדור האחרון" משום שזהו למעשה הדור האחרון של התפתחות האגו הארצי והדור הראשון שיבצע את הקפיצה קדימה לעבר העולם החדש, לעבר אהבת הזולת, לעבר מציאות שלמה עליונה.

זה לא חלום, זהו מימוש של נבואת ישעיהו, "וגר זאב עם כבש". צריך לשים לב שהטבע כבר מזמן פועל בערבות בצורה אינסטינקטיבית, משתמש רק  במה שנחוץ לו לקיומו בלבד, ואילו אנחנו בני האדם הפוכים. היינו צריכים לעבור מסע בן ששת אלפים שנה כדי להפוך את האגו שלנו מכזה ההורס את עצמו ואת סביבתו, לכזה הנרתם לעזרה הדדית. בואו, נעזור אחד לשני ונצעד קדימה.

Exit mobile version