Site icon מקומון רמת גן

להתגבר על חוסר הנעימות ולגבות תשלום על טיפול

איך לעבור את משבר "לא נעים לי לגבות כסף על טיפול" ולהתחיל לשלם בסופר מעבודות הטיפול שלנו?

כולנו נתקלנו בזה לפחות פעם אחת. מישהו שאנחנו מכירים רוצה "רק להתייעץ אתנו" לגבי בעיה מסוימת שיש לו או לבן משפחתו. במקרה אחר המטופל שמגיע אלינו נמצא במצב בו אנו מרגישים לא נעים לגבות תשלום תמורת העזרה שנעניק לו. אכן מצבים כאלו נפוצים בקרב אנשי מקצוע העוסקים בתחום הטיפול, וזה הזמן לעמוד על שלכם ולגבות תשלום תמורת השירות שאתם מספקים.

שירות ולא עזרה

הצעד הראשון הוא להבין שאתם מספקים שירות מקצועי, ולא עזרה או עצה שנותנים על הדרך. סיכוי גבוה שפניתם דווקא למקצוע זה כי אתם טובי לב שאוהבים לעזור, אך למדתם ועברתם דרך עד שרכשתם את ההסמכה לעסוק כמטפלים ואין סיבה שתתנו את השירות הזה בחינם.

עצות פרקטיות

אז איך עושים את זה? יש מטפלים שזה טבעי עבורם ואינם חשים מבוכה או אי נוחות כשהם מודיעים על התעריף אותו הם גובים וצורת התשלום. לעומת זאת, מטפלים אחרים עלולים להתחמק מן הנושא, לדחות אותו כשהשאלה עולה ולהרגיש מועקה לאורך כל הדרך.

הזמן, הניסיון והכישרון שלכם שווים כסף. צילום: Pixabay

במקרה כזה צריך לזכור שחשיבה יוצרת מציאות. כשאתם חושבים על גביית התשלום ואי הנעימות שזה גורם לכם, אתם מעצימים את המחשבה ועוזרים לה לגדול ולצמוח לפרופורציות מוגזמות. במקום להתמקד באיך תנסחו את הבקשה או איך תאמרו למטופל שהוא צריך לשלם, נסו להתמקד ברגשות שלו כעת, לאחר שהמפגש הסתיים והצלחתם לסייע לו או לקדם אותו ואפילו במעט. תוכלו להיעזר גם בדמיון מודרך לפני המפגש עצמו, וכך לשחרר את המתח והלחץ האופפים אתכם. מפגשי נטוורקינג עם מטפלים נוספים יכולים גם כן לספק לכם עצות ודרכים להתמודד.

זווית הסתכלות נוספת

דרך נוספת להסתכל על גביית הכספים היא כצורך שישרת את המטופלים עצמם. מטפל שגובה תמורה לשירות שהוא מספק, יכול לבסס את הקליניקה שלו ולהשתמש בכסף לא רק למטרות שיווק.

קידום הקליניקה תאפשר לו להמשיך ללמוד ולהתפתח, והתוצאה היא כלים מקצועיים נוספים בהם הוא ישתמש כדי לעזור למטופליו או להגיע למטופלים נוספים.

נכתב ע"י "הנפשות הפועלות" – מרחב עסקי למקצועות הטיפול

Exit mobile version