Site icon מקומון רמת גן

להכין את העסק "ליום שאחרי" הקורונה

משבר מגפת הקורונה (Covid-19) העלה בשנת האחרונה שאלות מהותיות חשובות של זהות תעסוקתית בקרב ישראלים רבים, שכירים ועצמאים כאחד, כאשר הנסיבות והמגבלות השונות בימי סגר נוקשים צמצמו ואף מחקו את האפשרות לעסוק בתחומי עיסוק כאלו ואחרים.

כך למשל עולם המסעדות נאלץ להמציא את עצמו מחדש באמצעות פיתוח ויצירת מנות ששומרות על איכותן גם במארזים ובמשלוחים, ומגיעות לשיאן לאחר 30-60 דקות עם פתיחת השקיות בבית הלקוח. עולם הקמעונאות מיהר לנצל את תשתיות האינטרנט להקמה מהירה של מאות חנויות אינטרנטיות, באמצעות מערך צילום, תמחור, כתיבת תוכן והעלאה של המוצרים לרשת, לצד אפשרויות סליקה ואבטחת מידע ומערך משלוחים תומך. חברות ההייטק השקיעו סכומי כסף עצומים בהכשרה מהירה ומתן כלים לעובדים לעבודה מן הבית, החל מרכישה של ריהוט משרדי ומחשבים ניידים עבורם, ועד להתאמה של תוכנות, שיפור והתאמה של מערכי אבטחה ובניית תכניות עבודה ותקשורת מרחוק.

להתאים את העסק לפוסט-קורונה. צילום: נורמה מורטנסון

לצד אלו, בעלי עסקים רבים נוספים מתחומים מגוונים חיפשו את הדרך להמשיך ולייצר פרנסה גם במסגרת המגבלות המשתנות מעת לעת. ההבנה כי על מנת לשרוד את התקופה המאתגרת ולהוסיף ולהיות רלוונטי גם אחריה נדרשת יצירתיות שתאפשר מתן ערך מוסף ללקוחות גם תחת מגבלות התקופה – הנה כמה תחומים בהם נדרשו אותם גורמים לייצר מהלכים "מחוץ לקופסא":

Exit mobile version