Site icon מקומון רמת גן

להזיז את הילדים מהמסך- כך תעשו את זה

קרדיט - Canva

מי מההורים לא מכיר את הסיטואציה בה הילד או הילדה חוזרים מביה"ס, זורקים את התיק, נכנסים לחדר ומסתגרים עם הפלאפון עד לא ידע… היום לא רק בני נוער ומתבגרים נוהגים כך אלא גם ילדים קטנים יותר. לשעות על גבי שעות מול המסכים יש השלכות חברתיות ובריאותיות רבות. הדרך להפחית את שעות המסכים היא לחפש אטרקציות שימשכו את הילדים ויפרידו ביניהם לבין המסך. חוגי תנועה מעניינים וכיפיים הם אופציה, כמו חוג ספורט, אמנויות לחימה, חוג היפ הופ לילדות ועוד. כבר ההליכה לחוג משחררת והילד נהנה מכך שצפויה לו פעילות בהמשך היום. כמובן שעצם העיסוק בספורט, התעמלות או ריקוד היא מהנה ותורמת המון.

איך למצוא את הפעילותצ המתאימה לילד שלכם?

כדי שהילד יימשך לפעילות שתגרום לו להתנתק מהמסך חשוב להתאים לו את הפעילות שיאהב ויש סיכוי טוב שגם יתמיד בה. כדאי קודם כל לשאול את הילד ולשמוע מה יש לו להגיד. הציעו לו כמה אופציות בין כמה חוגים לניסיון ואל תשאלו שאלה פתוחה אם הוא רוצה חוג כי על השאלה הזאת רוב הסיכויים שתקבלו תשובה שלילית, שלא מתחשק לו חוג בכלל. התאימו את האפשרויות לאופי הילד וההיכרות שלכם איתו שהיא כמובן עמוקה. חוג היפ הופ לילדות יתאים לילדות שאוהבות מוזיקה וקצב ומחפשות משהו דינמי. חוג התעמלות קרקע או מכשירים יכול להתאים לכאלה שאוהבים יותר עבודה אינדיבידואלית ונמשכים להתעמלות. בכל מקרה תגידו לילד שילך לחוג לניסיון וימשיך אם ירצה. בחלק גדול מהמקרים התשובה תהיה חיובית, ואם לא- מנסים חוג אחר.

כל היתרונות של הגברת המודעות לאורח חיים בריא כבר מגיל צעיר

היום כולנו יודעים עד כמה אורח חיים בריא הוא חשוב, ולא רק לאנשים מבוגרים אלא גם לילדים. השמנה היא תופעה שיש בה נזקים בריאותיים רבים והיא הולכת  והופכת נפוצה היום כבר בגיל צעיר מאוד. לכן, חשוב להכניס לתודעת הילדים את חשיבות השמירה על אורח חיים בריא: תזונה טובה ובריאה וגם פעילות גופנית. החשוב ביותר הוא לתת להם להבין שלא מדובר כאן על משטר או עונש אלא שאפשר  ליהנות מאוד מכך. ארוחות בריאות עם ירקות בכל הצבעים עושות טוב לגוף וגם לנפש. כך גם חוגי פעילות גופנית כמו חוג היפ הופ לילדות מלא קצב ומוזיקה, חוג כושר לנערים ונערות שנעשה בהתאם לשלב ההתפתחות שלהם ועוד.

בסטודיו של חן מלכה ביבנה ובת ים מוצעים חוגי ריקוד ותנועה לכל הגילאים, החל מהיפ הופ, דרך חוגי עיצוב ועד פילאטיס. כל החוגים הם באוירה כיפית וחמה ויחס  אישי לכל מתאמן. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version