Site icon מקומון רמת גן

להגן על עצמנו בעידן הרשתות החברתיות- איך עושים את זה?

קרדיט PIXABAY

הרשתות החברתיות ללא ספק שינו את חיינו לטוב ולרע. אין ספק שעוולות חברתיות רבות צפות בזכות הרשתות החברתיות, אנשים יכולים להביע את עצמם ולהגיד את אשר על ליבם. חיבורים רבים נוצרים בזכות הרשתות החברתיות, מודעות לחלשים בחברה וחיבור בין אנשים שתמיד הרגישו שהם לבד. עם זאת, כאשר המינון אינו נכון וכאשר מופר האיזון, הטוב יכול בקלות להפוך לרע. לא סתם הביטוי "היד קלה על המקלדת" מזכיר את הביטוי "האצבע קלה על ההדק". מאחורי המקלדת  מרשים אנשים לעצמם להתבטא בצורות שלא היו מתבטאים בהן בשום דרך אחרת, לא פנים מול פנים וגם לא בטלפון. מכאן עלה הצורך במי שיסייע לנפגעים דרך המקלדת, או  בכל דרך אחרת להגן על עצמם: עורך דין לשון הרע.

לתבוע את המגיע לנו בעקבות השמצות לא מוצדקות

כיום, בעידן הדיגיטלי ניתן להפיץ לכל עבר מידע, דעות, תמונות ובכלל תוכן כמעט ללא הגבלה, מה שמעניק לאנשים אשר מעוניינים להרע ולהזיק לאדם זה או אחר את הכלים לעשות כן, להוציא את דיבתו ולהסב לו נזק לשמו הטוב  בפומבי. לכן, כאשר אדם חש מותקף ומושמץ ברשתות החברתיות,  או בכל דרך אחרת, בכל ערוץ תקשורת אחר, עדי כדי כך שנפגע שמו הטוב, הגשת תביעת דיבה היא ללא ספק פתרון נכון אשר יוכל לעצור את מסע ההכפשות, ככל שמדובר בהשמצה שאינה חד פעמית, וגם לפצות אותו, לפחות במידה מסוימת.

הפייסבוק- אמצעי תקשורת עם כוח עצום

כאמור, הרשתות החברתיות הן בעלות כוח עצום ויש להן את היכולת להניע מהלכים חברתיים שאמצעי התקשורת הסטנדרטיים, כמו עיתונות וטלוויזיה לא בהכרח יצליחו להזיז. בפייסבוק ניתן מקום כמעט בלתי מוגבל לחוכמת ההמונים ולאין ספור דעות שונות ומגוונות. לחוכמת ההמונים ישנם צדדים חיוביים משמעותיים, אך גם צדדים שליליים ומזיקים מאוד. היום לא צריך להיות עיתונאי או איש תקשורת כדי לפרסם דברים בפומבי אשר יגיעו לקהל קוראים וצופים רחב. היום, כל אדם יכול להיכנס לחשבון הפייסבוק שלו ולכתוב ככל העולה על רוחו, והסינון שעושה חברת פייסבוק הוא זניח. לכן בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר מקרים של תביעות לשון הרע בפייסבוק. משרד עו"ד פדרבוש בן סימון מתמחה בכל הקשור ללשון הרע בכל מסגרת או אמצעי בה נעשתה.

 

Exit mobile version