Site icon מקומון רמת גן

לדאוג ליקיריכם גם כשלא תהיו פה- כך תעשו את זה

קרדיט - Canva

חלוקת העיזבון לאחר מותו של אדם אהוב אינה קלה, במיוחד כשלא השאיר צוואה אחריו. גם עריכת צוואה ע"י אותו אדם קודם לכן אינה מטלה פשוטה עבורו. עם זאת, היא בהחלט מומלצת, גם עבור המצווה כדי שיוכל לחלק את רכושו לפי רצונו וגם עבור היורשים אשר מקבלים "דף הוראות" ברור. את הצוואה מומלץ לערוך אצל עו"ד ירושות וצוואות כדי לוודא שהצוואה מנוסחת היטב, באופן ברור הכולל את כל נכסיו של המצווה וגם כדי שלא יפלו בה כשלים טכניים שיביאו לפסילתה כמו אי ציון התאריך בכתב יד. צוואה מקבלת את תוקפה המשפטי רק לאחר שהוגשה בקשה לקיום צוואה כך שרק אז ניתן לדעת האם היא תקינה וברורה כדי לפעול לפיה. לכן עריכתה אצל עורך דין מתמחה בתחום היא חשובה.

חלוקת ירושה ללא צוואה- ממה מתחילים?

כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה, חלוקת עיזבונו נעשית בהתאם לחוק הירושה. העיקרון על פיו פועל החוק הוא חלוקת הרכוש לקרובי משפחה מדרגה ראשונה ורק אז להתקדם למעגלים רחבים יותר. כך למשל אם למנוח יש אישה וילדים, מחצית מהעיזבון תקבל האישה והמחצית השניה תתחלק בין ילדיו. אם אין ילדים, האישה תקבל שני שליש מהעיזבון ואת השליש הנותר קרובי משפחה אחרים מדרגה ראשונה כמו הורים או אחים. במיוחד כשאין צוואה מומלץ מאוד שאת חלוקת הירושה ילווה עו"ד ירושות בעל ניסיון בניהול תהליך זה. מדובר על עניין לא פשוט. לא תמיד החוק היבש מתאים למצב המשפחה. לדוגמה, בן חורג שהיה כמו בן ביולוגי למנוח לא יקבל דבר. מצב בעייתי אחר הוא כאשר היה המנוח על סף גירושין אך הדברים עדיין לא היו רשמיים. אז תקבל פרודתו את הרכוש כאילו לא היו בתהליך גירושין.

לאתר את כל עיזבונות המנוח: משימה לא קלה

אחד החסרונות הנוספים של חלוקת ירושה מבלי שישנה צוואה הוא שליורשים לא לגמרי ברור מה בדיוק הם אמורים לחלק ביניהם. לא תמיד כל עיזבונו של המנוח גלוי וידוע לכולם. לפעמים יכולים להיות חשבונות או נכסים בחו"ל או כספים, השקעות או נכסים אחרים שהיורשים לא יודעים עליהם. עו"ד ירושות מסייע ליורשים גם באיתור נכסיו של המנוח. מדובר על עבודה מורכבת הדורשת חקירה כלכלית. עורך דין המנוסה בתחום יוכל להנחות את היורשים ולסייע בכך עד לאיתור כל נכסי המנוח וכמובן ילווה את חלוקת העיזבון שיכולה להיות מורכבת כשיש נכסים רבים.

משרד עו"ד קלינגהופר ביטון עוסק בין היתר בתחום ירושות וצוואות. המשרד צבר ניסיון רב בתחום ומלווה את היורשים לאורך כל הדרך עד חלוקת הירושה באופן מלא. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version