Site icon מקומון רמת גן

לא על הדלק לבדו – רכבים היברידיים וחשמליים שניתן לראות על הכבישים בארץ

מנוע הבנזין הוא אחד הפיתוחים החשובים ביותר של המין האנושי. הוא חולל מהפכה משמעותית בתחום הרכב ולמעשה גם מחוצה לו – אבל במאה ה-21 באות לידי ביטוי גם בעיות רבות שקשורות אליו. החיסרון העיקרי של השימוש בדלק הוא זיהום האוויר הניכר. בעידן שבו מרבית בני האדם כבר מודעים היטב להשלכות החמורות של הזיהום, ושל הפגיעה בסביבה באופן כללי, נדרשים פתרונות חדשים ומזהמים פחות, ומבחינת הנעת כלי רכב האופציה שזוכה לפופולריות הולכת וגדלה היא מכוניות היברידיות.

רכב היברידי משלב את מנוע הבנזין הוותיק, שעוד לא ניתן לוותר עליו לגמרי, עם מנוע חשמלי שמסמל את העתיד והוא זה שאחראי להנעת המכונית רוב הזמן. המכוניות ההיברידיות הבולטות בכבישי ישראל הן יונדאי איוניק, הונדה ג'אז, דגמים שונים של לקסוס, מרצדס S560 וכמובן טויוטה פריוס (וגם היאריס וה-RAV4 של יצרנית רכב מובילה זו).

טויוטה פריוס

הפריוס היא הרכב ההיברידי הראשון שיוצר בייצור המוני, כבר בסוף המאה ה-20. טויוטה היברידית זו זקוקה ל-4 ליטר דלק בלבד כדי לעבור 100 ק"מ, הן בעיר והן בנסיעות בין-עירוניות, דרגת זיהום האוויר שלה היא 2 בלבד וכמו כן כדאי לדעת שהיא מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות שמאפיינות את מרבית רכבי החברה היפנית: ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה מהנתיב, זיהוי אוטומטי של הולכי רגל ותמרורים, בלימה אוטונומית במצבי חירום ועוד. במבחני ריסוק שנערכו ב-2016 קיבלה הפריוס דירוג של 5 כוכבים, הציון המקסימלי שמהווה גם הוא כמובן עדות לרמת הביטחון המרבית שמספק רכב זה לכל מי שנוהג ונוסע בו.

הונדה ג'אז

הונדה ג'אז היא המכונית ההיברידית הזולה ביותר שתמצאו בישראל. זוהי מכונית סופר-מיני מהשנים 2011 עד 2015, צריכת הדלק הריאלית שלה עומדת על כ-6 ליטר ל-100 ק"מ כך שגם עלות השימוש בה נמוכה, ועוד כדאי לדעת שלמרות הממדים הצנועים שלה (אורכה הוא 390 ס"מ ורוחבה 170 ס"מ) היא מספקת חוויית נסיעה נוחה מאוד. בדומה לפריוס, גם הג'אז קיבלה ציון של 5 כוכבים במבחני ריסוק בינלאומיים.

צילום: יחצ

טויוטה יאריס

עוד טויוטה היברידית היא יאריס, אחת המכוניות הבולטות בקטגוריית הסופר-מיני. רכב זה מוצע במספר רמות גימור, ובהתאם משתנה גם רמת הבטיחות, אם כי בכל תת הדגמים תמצאו 7 כריות אוויר ומערכות מתקדמות לניטור המרחק מלפנים ולמניעת סטייה מנתיב הנסיעה. היאריס נהנית גם ממראה אנרגטי, עמידות בפני ריסוק (ציון 5 כוכבים) ומערכות מולטימדיה משוכללות שתורמות גם הן לחוויית הנסיעה.

מרצדס S560

אם טויוטה היברידית היא מכונית לכל כיס המרצדס S560 כבר מיועדת לפלח שוק שונה לגמרי. מכונית זו, שחזרה לכבישי הארץ ב-2019 לאחר הפסקה של מספר שנים, משלבת את הפאר המרצדסי המוכר, האיכות הגבוהה בכל מרכיב ומרכיב והאפשרות לעבור 50 ק"מ בעזרת מנוע חשמלי. שילוב נוסף שמאפיין את מרצדס S560 הוא בין פעולה שקטה לבין עוצמה מרשימה, כך שתוכלו להתאים את סגנון הנסיעה לרצונות ולצרכים שלכם בנקודת הזמן הספציפית.

לקסוס

כלי רכב נוספים שמאפשרים לכם לסמן V גם בסעיף היוקרה וגם בסעיף צריכת הדלק המופחתת וצמצום זיהום האוויר הוא דגמי לקסוס ההיברידיים. אופציה אחת היא מכונית הספורט קופה LC500h, אופציה שנייה ופופולרית יותר היא ה-CT200h וישנה גם מכונית הסלון המפוארת GS400h שבה הדגש העיקרי הוא ביצועים סוחפים אם כי גם כך צריכת הדלק שלה משתלמת ביחס לביצועים ולמכוניות דומות לה.

Exit mobile version