Site icon מקומון רמת גן

לאחר שנים של הבטחות-נחנך משכנו החדש של בית הכנסת "אחוה ורעות"

בהוד, הדר ושמחה נערכה חגיגת הכנסת ספרי התורה וחנוכת משכנו החדש של בית הכנסת "אחווה ורעות". חנוכת משכנו החדש של בית הכנסת מתרחשת לאחר שנים רבות שבהן אנשי הקהילה נאלצו להתפלל בבית  מדרש קטן בבית הספר גבעולים.

במשך שנים רבות, קהילת המתפללים של שכונת גפן, בראשות הרב ציון פלח, נאלצו להתפלל בבית מדרש  קטן בחצר ביה"ס גבעולים שהיה צר מלהכיל את קהילת המתפללים והמתפללות. היכל התפילה היה כל כך צר וצפוף שבחגים ובתפילות המרכזיות, נאלצו חלק מהאנשים להתפלל בחצר ומחוץ לבית הכנסת. בנוסף, הסמיכות לביה"ס גבעולים יצרה צפיפות ומתח בין הורי תלמידי בית הספר לקבוצת המתפללים.

בעקבות כך, הרים ראש עיריית רמת-גן את הכפפה ודאג לפתרון לציבור המתפללים של שכונת הגפן. בית הכנסת החדש ממוקם במגדל דן בסמוך לציר ז'בוטינסקי במתקן חדיש בגודל של כ-500 מ"ר אשר יוכל לשרת מאות מתפללים שיבואו לפקוד אותו.

האירוע החל במעמד כתיבת האותיות בבית המדרש הישן ששכן בבית ספר גבעולים, ומשם יצאו ספרי התורה בתהלוכה ססגונית ברחבי השכונה, עד להגעתם למשכנם החדש בבית הכנסת המפואר.
בטקס מרגש בהשתתפות הנהגת העיר ומכובדים נוספים, הוסר הלוט מעל שלט הכניסה לבית הכנסת ונקבעה המזוזה במקום.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "לציבור המתפללים ברמת גן מגיע לקבל את השירותים הטובים ביותר. לאחר שנים של הבטחות שניתנו בקדנציות הקודמות, אני והעיריה בראשותי זוכים להקים משכן ראוי אשר מכבד את קדושת המקום לקהילתו של הרב ציון פלח, המוביל דרך של רעות, אחווה וסובלנות".

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן -קרדיט תמונה שלומי מזרחי

בימים אלו, עיריית רמת-גן פועלת במלוא המרץ בכדי לתחזק את מוסדות הדת בעיר ובכך לדאוג שתושביה המאמינים יוכלו לקיים את כלל המצוות והמסורת היהודית בצורה הראויה והטובה ביותר. מהלך זה מתווסף לשיפוץ המקיף של בית הכנסת בבית הספר 'מורשת משה', בניה ושיפוץ אולם הספורט המיושן בבית הספר הממלכתי-דתי נעם הרא"ה ובית הכנסת האשכנזי השוכן בתחומו, הקמת מקוואות ובתי כנסת נוספים ועוד.

Exit mobile version