Site icon מקומון רמת גן

כשהנפש דואבת – איך להתמודד עם דיכאון וכיצד לטפל בו?

דיכאון קליני הוא מצב רגשי שנובע מדכדוך וכאב עמוקים, ובו שרוי אדם לאורך תקופה ארוכה. אם הדיכאון אינו מטופל, הוא עלול להוביל למגוון בעיות בריאותיות קשות. אנשים הסובלים מדיכאון מתקשים לרוב להתמודד עימו לבד. התמודדות עצמאית עם הדיכאון עלולה להוביל לצלילה עמוקה יותר לתוך הדיכאון, לתחושת בדידות ולחוסר אונים. ככל שחולף הזמן והדיכאון אינו מטופל, הוא עלול להוביל למצבים נפשיים ובריאותיים מסכני חיים.

דיכאון יכול לבוא לידי ביטוי בדכדוך ובעצב מתמשכים, בהתכנסות, בהסתגרות ובאובדן עניין בחיים, בהערכה עצמית נמוכה, בחרדות, בחוסר תיאבון ובהפרדות שינה. במצבים מתקדמים וללא טיפול הוא עלול לבוא לידי ביטוי בהפרעות תפקוד קשות ובהתנהגות אובדנית. דיכאון גם יכול להיות תלוי עונה ותלוי מצב רפואי ולחלוף מעצמו בחילופי עונות וכאשר הנסיבות משתנות. דיכאון יכול לשקף הפרעה נפשית או להיגרם מבעיה בריאותית כגון חוסר איזון הורמונלי או חוסר בוויטמינים ומינרלים חשובים. פעמים רבות, דיכאון הוא תוצאה של חשיבה שלילית אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב בלופ אינסופי. כך או כך הדיכאון הוא מצב שמחייב תשומת לב, אבחון וטיפול ואסור להזניחו.

דרכים רבות לטיפול ולריפוי

ישנן דרכים רבות ומגוונות לטיפול בדיכאון ורצוי להתאים את הטיפול למטופל לאחר תשאול, בדיקה ואבחון. כל דרך טיפול היא דרך טובה ובלבד שתיעשה בהכוונה ובהנחיה של איש מקצוע.אל חשש ואל ייאוש – אפשר להתמודד עם הדיכאון ואפשר לטפל בו ולהתגבר עליו. הינה כמה דרכים מיוחדות לכך.

על ספת הפסיכולוג

פסיכותרפיה היא השיטה הקלאסית והרווחת לטיפול בכל הספקטרום של מצבי הדיכאון. הטיפול הפסיכותרפי הוא ארוך טווח ומקיף ונותן למטופל מרחב פרטי ואישי לחשוף בו את עצמו ואת כל לבטיו, קשייו ומכאוביו. הקשר שנוצר בין המטופל ובין המטפל הוא קשר מיוחד, והוא נותן למטופל עוגן בתקופה הקשה, מסייע לו לאתר את הסיבות לקושי ולכאב ומלווה אותו בצעדים קטנים ובטוחים אל עבר הריפוי וההחלמה. הטיפול הפסיכותרפי עשוי להיות מלווה בטיפול תרופתי בהתאם לקושי ורק לאחר בדיקה מקיפה ואבחון של פסיכיאטר.

צילום: ניל אדרו , פיקסלס
יתרונותיו של הטיפול המשלים וההוליסטי

מוניקה הרשקוביץ, מומחית לטיפול בדיכאון ובחרדות, מציעה מגוון של טיפולים משלימים והוליסטיים לטיפול במצבי דיכאון והתאמתם לכל מטופל. טיפול פסיכותרפי ארוך טווח אינו מתאים לכולם ולעיתים אפשר למצוא דרכי טיפול אחרות שיהיו מדויקות יותר ויתאימו למטופל, לאורח חייו, לצרכים שלו ולמידת היכולת שלו לסייע לעצמו.

שיטות ה־NLP והדמיון המודרך למשל מובילים את המטופל אל תוככי תת המודע שלו ומפגישים אותו עם כל התִכְנותים השליליים שהוטמעו בו מילדות ולאורך השנים ושעשויים היו להוות מדרון חלקלק אל המצב הדיכאוני. שיטה זו מסייעת למטופל להגיע לאיזון פנימי, לשנות תבניות חשיבה תוקעות ומחבלות, להסיר מחסומים וחסמים, לחיות מתוך מלאות ותחושת סיפוק ולמצוא שלווה ורוגע בחיי היום־יום שלו. וכל זה בקלות ובפרק זמן קצר.

שיטת התטא הילינג מתבססת על טיפול בתדר התטא, תדר עמוק במיוחד המהווה אחד מחמשת התדרים במוח האנושי ביניהם כל אחד מאיתנו נע לאורך שעות היממה. טיפול זה מאפשר למטופל לחולל שינוי אמיתי, עמוק ומהותי בחייו ולהתמודד בקלות עם בעיותיו מתוך עוצמה פנימית, ביטחון ואמונה ביכולותיו. טיפול זה מניב תוצאות מדהימות לאחר תקופה קצרה יחסית והוא מתאים ומומלץ לכל אחד.

אפשר להתגבר על הדיכאון

דיכאון הוא אינו מצב פשוט ויש לאבחן אותו במהירות כדי למנוע הדרדרות ובעיות רפואיות נלוות. חשוב לדעת שאפשר להתגבר על הדיכאון בשיטות טיפול רבות, טובות, מגוונות ומיוחדות. כל אחת מהשיטות לטיפול בדיכאון מאפשרת למטופל לא רק להתגבר על הדיכאון אלא גם למצוא את הפוטנציאל לריפוי עצמי עמוק בתוך עצמו באופן שיסייע להחלמתו וישמור עליו מאוזן, שליו ורגוע בהמשך הדרך.

Exit mobile version