Site icon מקומון רמת גן

כרמל שאמה על הפרובוקציה של רועי ברזילי: "אקט מכוער ומיותר – ראוי שיתנצל"

שלשום, בזמן ישיבת מועצת עיריית רמת-גן, סגן ראש העיר רועי ברזילי, יזם פרובוקציה כשאשר הסיר את תמונת ראש הממשלה מקיר החדר לזמן קצר, ומיד לאחר מכן אף הגדיל לעשות והעלה סקר לפייסבוק בו שאל את עוקביו האם להוריד את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיר העירייה – לתמיד.

המעשה של ברזילאי הגיע בתגובה למחאות שעלו כנגד אותה גננת משלבת שהסירה את תמונתו של ראש הממשלה מגן הילדים בו הועסקה ואף "נזפה" בו בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת והפך ויראלי. הבוקר, 24 שעות לאחר המעשה, מגיב לראשונה ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן.

"רועי ברזילי, סגני, שגה וראוי שיתנצל על כך (זו לא בושה). אקט הורדת התמונה היה מיותר, מכוער ובעיקר חסר כבוד וממלכתיות." אמר שאמה, והוסיף, "רועי סגן נהדר מוכשר וישר שאכן יש סיבה לגנות את שעשה אך אין סיבה לפטרו ולהפסיק את עשייתו למען העיר. המעשה למרות היותו מקומם הוא בגבולות חופש הביטוי של נבחר ציבור וכמו כל שאר מעשיו ישפט על ידי הציבור."

שגה וראוי שיתנצל – זו לא בושה. רועי ברזילי. צילום: מקומונט ר"ג

לגבי היחס הראוי לבנימין נתניהו, ימים בודדים לאחר החלטת היועץ המשפטי שיש להגיד כנגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד (תיק 4000), מרמה והפרת אמונים (תיקי 1000 ו-2000) אמר ראש עיריית רמת גן, "ראש הממשלה הוא ראש ממשלה כל עוד הוא לא הודח או התפטר וראוי שכסמל המדינה תמונתו תהיה לצד שאר סמלי המדינה. הטענה שראש הממשלה ומקורביו פוגעים בממלכתיות היא ההוכחה הטובה ביותר למה בעת כזו על כולנו לשמור על ממלכתיות כפליים ולא להיגרר ולהידרדר."

ובאשר לפרובוקציה של סגן ראש העיר ברזילאי והתגובות הסוערות לה אמר, "התקשורת ברובה ובטח המדיה החברתית המתלהמת והשטחית לא נתנו במה לתגובה מעוררת כבוד בזמן אמת של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה ומהקואליציה, משמאל ומימין, שיצאו נגד רועי. בהקשר הדברים וכאיש ליכוד מילדות כאב לי הלב לצפות יחד עם משפחתי בשרים בישראל שולחים בשידור חי את פרקליטת המחוז לכלא, משווים את הפרקליטות לארגון פשיעה ועולבים ביועמ"ש ומכנים אותו 'השוטר אזולאי'. בתוך הכאוס הדמוקרטי פוליטי שאנחנו חיים אסור לנו לאבד את הצפון יש לכולנו משמאל ומימין מטרה אחת והיא למנוע סיבוב בחירות שלישי, שרוב הסיכויים יוביל גם לרביעי."

עדיין ראש הממשלה. בנימין נתניהו. צילום: שרון רביבו

בסיכום דבריו לא היסס שאמה להגיד גם את דעתו האישית בעניין ואמר כי "בניגוד לכל מי שחושש לומר או לאבד כמה קולות אמרתי כבר לפני שנה – אין לעם ישראל כעת מנהיג במעמד ובמשקל של נתניהו אבל ראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתב אישום על שוחד וטוב אם יעשה ויתפטר רגע לפני ההגשה לבית המשפט."

Exit mobile version