Site icon מקומון רמת גן

כרמל שאמה-הכהן: "מי שיסדיר תשלום עד סוף שנה – נוותר לו על ריביות ופיגורים בארנונה"

לאחר פניות תושבים ובעלי עסקים רבים ברמת גן להתחשבות בהם בשל המצב מצד עירייית רמת גן ודחיית תשלומי הארנונה והמיסים העירוניים מפרסם ראש העיר כרמל שאמה הכהן לפני שעה קלה כי עיריית רמת גן קיבלה את אישור משרד הפנים – ותאפשר הקלות מסוימות.

בהודעה שפרסם ראש עיריית רמת גן לפני זמן קצר הוא כותב כי לאור הסכמה עקרונית שקיבלה עיריית רמת גן מהממשלה בהמשך היום יפנה שאמה הכהן למועצת העיר על מנת לאשר ויתור על גביית ריביות פיגורים מתושבים ומעסקים, שיתקשו לשלם ארנונה לחודשים מרץ אפריל. בדבריו מדגיש שאמה-הכהן כי ויתור זה ייעשה רק עבור עסקים ותושבים שיסדירו את החזרי התשלומים לאחר שוך המשבר, כשהוא נוקב בסוף השנה האזרחית, בתאריך 31.12.20 כמועד האחרון להסדרים.

יחד עם זאת, בדבריו לא מציין שאמה כיצד תעזור העירייה לעסקים שיתקשו להתרומם מהמשבר הממושך, ולא יהיה ביכולתם לשלם על התקופה הקשה של החודש-חודשיים הקרובים, לפחות, מבלי לקרוס ולפשוט את הרגל.

רחוב ביאליק ברמת גן. צילום: מקומונט רמת גן

"אל מול גלי הפייקניוז והפופוליזם ששוטפים ומטעים את הציבור מצד בעלי עניין או מצד חסרי הבנה, חשוב להדגיש שבנושא הארנונה העיריה אינה מוסמכת לוותר על ש"ח אחד ללא הסמכה מהכנסת או הממשלה." אומר ראש העיר כרמל שאמה, "ההצעה שלי היום למועצת העיר מוכיחה, שאנחנו קשובים ורגישים למצב, ומיד שהתקבל האישור העקרוני מהממשלה (הגיע לפני פחות משעה) כבר אימצנו את האופציה לסייע וללכת לקראת התושבים והעסקים בעיר במלואה"

בדבריו הדגיש שאמה כי מלבד הטבה גורפת זו, לכל תושב עומדת זכות להגיש בקשה להנחה פרטנית על הארנונה בגין הבית בו הוא גר ולועדת ההנחות סמכות להפחית עד 70% מגובה חובת הארנונה – וזאת גם ללא קשר למשבר העסקים בשל התפרצות מגיפת הקורונה והשבתת המשק.

את דבריו סיכם ראש עיריית רמת גן: "בערבות הדדית ואחריות אישית וציבורית נעבור גם זה כמה שיותר מהר וכמה שיותר בזול".

Exit mobile version