Site icon מקומון רמת גן

כרמל שאמה: אחרי שהמליץ לא לשלוח את הילדים – מחר ייסגרו בתי הספר בעיר באופן יזום

עם צאת השבת פרסם ראש העיר כרמל שאמה המלצה להורים שיכולים לעמוד בכך – שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר בשל התפרצות הקורונה בעיר. לפני זמן קצר הודיע ראש העיר כי הוא מרחיב את ההמלצה – והחל ממחר תצומצם פעילות מערכת החינוך ברמת גן. "ר"ג היתה נקיה מקורונה כי היא עיר מנוהלת ולא רק מתנהלת".

כרמל שאמה החליט לקחת צעד נוסף בעצמאות השלטון המקומי והודיע לפני זמן קצר כי החל ממחר תלמידי כיתות ה'-ז' ו-ט'-י' לא ידיעו לבתי הספר, אף על פי שהנהלים של משרד החינוך מאפשרים זאת, וזאת בכדי לצמצם את התפשטות התחלואה בעיר ולהקדים תרופה למכה.

"הורים ותלמידים יקרים, החל ממחר מערכת החינוך תעבור לפעילות מצומצמת עקב התפרצות חסרת תקדים בבתי הספר והגנים. ימשיכו ללמוד כרגיל גני ילדים, כיתות א-ד, כיתות ח ובתיכונים יא-יב. כל השאר ה-ז וכיתות ט-י יעברו ללמידה מרחוק. חינוך מיוחד באופן טבעי ראשון להיפתח ואחרון להסגר וממשיך כרגיל". הודיע ראש העיר רמת גן בעמוד הפייסבוק שלו ובהודעה שנשלחה למערכות העיתונים.

עוד הוסיף שאמה כי "ככל שרמת גן תהפוך מחר לפי הצפי לעיר כתומה, יכריח אותנו קבינט הקורונה הממשלתי בישיבתו ביום רביעי לבצע את אותה הסגירה בתוספת שכבת ח' החל מראשון הבא."

מקדימים תרופה למכה. כיתת בית ספר ריקה. צילום: מקומונט רמת גן

את החלטתו החריגה הסביר שאמה בכך ש"רמת גן הייתה לאורך רוב חודשי הקורונה העיר הכי נקיה מקורונה, וזאת בזכות היותה עיר מנוהלת ולא רק מתנהלת. בחרנו להקדים תרופה למכה מתוך הכרות מצוינת עם נתוני הקורונה בעיר כעת, וביחס לגלים הקודמים; ומתוך שקלול מגוון שיקולים של תועלות מול סיכונים."

במענה לחששותיהם של הורים מביטול הלימודים הסביר כרמל שאמה כי "באופן אישי את הבת שלנו מיה בכיתה ד' לא נשלח לבית הספר, ונעשה כל מאמץ ככל שיתאפשר לנו לשלוח כמה שפחות לבית הספר עד יעבור זעם.בגל הזה ברמת גן התחלואה מזנקת דווקא בשכבות הצעירות יותר. התחלואה בגילאי 0-9 אחראית ל-15% מהתחלואה הכללית בעיר, בעוד גילאי 10-19 רק ל-10%. משמע, התחלואה ממעונות ועד כיתה ד' – גדולה בחצי מהתחלואה מ-ה' ועד הגיוס."

"קצב ההתפרצות העירוני בשבוע האחרון כבר מעל 2 (גבוה בהרבה מהארצי) ואחוז החיוביים נושק ל-5%.ציון הרמזור הוא 5.84 כאשר 6 זה כבר צבע כתום." שיקף שאמה את הנתונים.

"צוותי החינוך שפונים בדאגה מובנת צריכים להבין שכולנו יחד חיילים במלחמה הזו, אנחנו לא קשישים ולא ילדים, ונושאים על כתפנו אחריות וחובה מוסרית. כולנו היינו ילדים ואז אחרים להבדיל הסתכנו ונלחמו עבורנו, ויום אחד נהיה קשישים ונצטרך שאחרים ילחמו בחזית עבורנו. במקביל אנחנו לא מרפים להשיג עבורכם חיסונים. חשוב לנו להביע הערכה על התגייסות רוב ההורים לקריאה אתמול, שהותירה בידיכם שיקול דעת רק בגלל שאגף החינוך לא יכל באופן מובן להוציא לפועל החלטת סגירה ממוצ"ש לראשון בבוקר."\ משרד החינוך עודכן בהחלטה מיד בתום הדיון הבוקר" עדכן ראש העיר.

Exit mobile version