Site icon מקומון רמת גן

כמה קבילים ציטוטים בבית המשפט

נוסע, הולך רגל או נהג שהיו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצויים בגין הנזקים שיגרמו להם. תאונת דרכים מוסדרת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975. חוק זה הוא חוק סוציאלי במהות שלו אשר מיישם את העקרון של העדר אשם ומגדיל את הזכאים לפיצויים.

בהתאם לחוק המדובר, אם נגרם לאדם נזק גוף כלשהו בתאונת דרכים, הוא יהיה זכאי פיצוי ולא משנה מי האשם בתאונה עצמה. כלומר, גם תאונת עצמית נחשבת בהתאם לחוק כתאונת דרכים שהנפגע יהיה זכאי בה לפיצוי. יחד עם זאת, בכדי לקבל את הפיצויים המקסימליים מתאונת דרכים שהייתם מעורבים בה, חשוב מאוד לבחור עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומומחה בתחום.

את מי צריך לתבוע בגין תאונת דרכים?

המחוקק הרחיב את חוק הפיצויים המגדיר תאונת דרכים שכן מדבור על הגדלה כללית מאוד. יחד עם זאת, גם לאחר מלאכת ההרחבה של החוק על ידי המחוקק, לא פעם בית המשפט נדרש למלאכת פרשנות שיפוטית שבוחן כל מקרה לגופו בתחום תאונת דרכים.

לא כל שימוש ברכב מנועי יוכר כתאונת דרכים שמזכה בפיצוי. נוסע ברכב תובע את מבטחת החובה של הרכב שבו הוא נסע בעת התאונה.  הולך רגל יכול לתבוע את מבטחת החובה של הרכב אשר פגע בו. רכב שאין לו ביטוח חובה או שזהות הביטוח לא ידועה, האדם שנפגע יכול להגיש תביעה מכוח חוק הפיצויים לקרנית שהיא קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים.

תמונה: freepik

כיצד יש לפעול?

אם נפגעת בתאונת דרכים, יש לתעד בצורה הטובה ביותר את האירוע של התאונה לרבות רישום פרטים מלאים של בעל הרכב. יש לפנות כמה שיותר מהר לקבלת טיפול רפואי ולוודא כי התלונות שלכם תועדו בצורה ראויה ומדויקת על ידי הרופא, יש לשמור את אישורי המחלה על היעדרות ממקום העבודה וכל תיעוד רפואי רלוונטי כתוצאה מהתאונה.

חשוב מאוד לקבוע כמה שיותר מהר לתחנת המשטרה לאחר התאונה. גם הקלטות יכולות לסייע לצורך שימוש התביעה ועל כן, אם יש לכם ציטוטים של האדם שהיה אחראי לתאונה שבה הוא מודה בכך, דיבור לא יפה שהוא דיבר אליכם או עדים שיכולים להעיד על ההתנהלות במקום ועל התאונה עצמה, תוכלו להשתמש בזה במשפט. כמובן שהדבר החשוב ביותר הוא לבחור עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום שיסייע לכם להשיג את המקסימום בתחום הפיצוי שמגיע לכם בגין תאונות דרכים.

כיצד יסייע לכם עו"ד תאונות דרכים?

בכדי לדעת כיצד להשתמש בציטוטים נכון בתביעה בגין תאונת דרכים ובכדי שהציטוטים יהיו כבילים בבית המשפט וכמובן בכדי שתקבלו את הפיצוי המקסימלי מהליך תביעה בגין תאונת דרכים, חשוב מאוד שתבחרו עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום, בעל ותק ומוניטין.

המאמר באדיבות – https://shenkarlaw.com משרד עורכי דין – יוליה שנקר.

 

 

Exit mobile version