קידום אורגני הוא אחד התחומים הכי מורכבים ומסועפים בעולם הפרסום הדיגיטלי. משום כך יש לא מעט אזור אפור בכל מה שנוגע לתמחור עבודת הקידום, איזו עבודה מתבצעת בפועל וכו'. עבור רוב השירותים בתחום הדיגיטל אתם יודעים שאתם משלמים X ומקבלים Y אך לא בתחום הקידום. בבניית אתר אתם מאפיינים אתר מסוים, מקבלים הצעת מחיר עבור אותו אפיון ואתם יודעים מתי אתם מקבלים ומתי האתר יהיה מוכן פחות או יותר. רוצים לעצב לוגו? אתם משלמים X כסף כדי לקבל Y סקיצות לבחירת הלוגו שלכם וכך הלאה. בתחום הקידום התמחור עשוי להיקבע בהתאם למשתנים רבים יותר וגם חברות קידום שונות עשויות לקבוע תמחור שונה על אותו היקף של עבודה כביכול.
משתנים העשויים להשפיע על מחיר הקידום האורגני של האתר שלכם:
- חברת הקידום – כל חברת קידום עשויה להחליט לתמחר את העבודה שלה באופן שונה. אתם יכולים לבקש אותו היקף של עבודה (לדוגמה קידום אורגני לאתר של 10 ביטויי מפתח) ו-5 חברות שונות ייתנו לכם הצעות מחיר שונות לעבודה זו.
- הערכה וניסיון – הרבה מהתמחור עשוי להשתנות בהתאם לניסיון המקדם ולאיך שהוא מעריך את עצמו. מקדם הנמצא 10 שנים בתחום למשל כבר ירצה להרוויח יותר מאשר הרוויח בתחילת הדרך ועם הניסיון שצבר הוא גם מרגיש שזה מגיע לו ולכן התמחור שלו הוא גבוה יותר.
- תחרות – ככל שהתחום תחרותי יותר ויידרשו יותר משאבים לקדם את האתר כך מחיר העבודה יהיה יקר יותר.
- הוצאות החברה – הפרמטר הזה עשוי להיות מאוד משפיע אבל הוא משתנה בין חברת קידום אחרת לאחרת. יש חברות קידום המבוססות על אדם אחר, המקדם וזו החברה שלו והכסף נכנס אליו ישירות ואין לו הוצאות מעבר לכך. ישנן חברות המחזיקות מספר עובדים, מחזיקות משרד והוצאות משרד, מפעילות עורך דין צמוד להסכמים וענייני משפט, חברה המתחזקת ללקוחות דומיינים ושרתי אחסון, חברה הפועלת עם פרילנסרים לשיפור עבודת הקידום (כותבי תוכן, מעצבים גרפיים ועוד) ועל כן גם לחברת הקידום יש הוצאות.
- ציפיות הלקוח – פרמטר קריטי הוא תיאום הציפיות מול הלקוח. אם לקוח מצפה לשלם לכם 500 שח ושתביאו אותו להכנסה של עשרות אלפי שקלים בחודש או לקבל מאות גולשים ביום באתר לצערנו זה לא אפשרי ואפילו מזלזל בעבודתה של חברת הקידום. לקוחות תובעניים יותר יהיו נוקשים יותר בנוגע לאיכות התכנים, בנוגע לאילו אתרים מקשרים לאתר שלהם ואיך, בנוגע לדו"ח החודשי שהם מקבלים ועוד. לא שאנו לא בעד עבודה איכותית – להיפך. אולם לא מעט פעמים הלקוחות מגזימים בציפיות שלהם אל מול התשלום שהם מספקים לחברת הקידום. תשלום גדול יותר יפתח אפשרויות רבות ויתר ויפעיל משאבים נוספים לקידום אתר העסק ויגדיל את הסיכוי להגיע לתוצאות הרצויות, לקבל תכנים איכותיים יותר לאתר ועוד.
אז כמה עולה לי בת'כלס קידום אורגני?
ראשית, מה שנכתוב בפסקה הזו לגבי מחירים עשוי להשתנות בין מקדם אחד לאחר. ישנם מקרים יוצאי דופן או מקדמים שמאמינים במחירים כאלה ואחרים שעשויים להיות שונים ממה שנרשום פה. אולם על פי ניסיוננו הרב בתחום ולאחר שבדקנו חברות קידום אתרים ברמת גן נוכל לומר לכם שתחום הקידום האורגני מתחיל מ500 שח בחודש בדרך כלל ויכול להגיע לסכומים גדולים אולם מבחינה אפקטיבית גם קידום של 3-5 אלף שח בחודש יכול לכלול עבודה איכותית מאוד וכמובן גם בתחומים תחרותיים. בתחומים פחות תחרותיים או ביצוע קידום עבור חברות קטנות יותר 1,000 עד 2,500 שח בחודש הוא תקציב הגיוני בהתאם לגודל החבילה כך שככל החבילה יקרה יותר כך יש יותר משאבים ואפשרויות לקדם אתכם, לספק תכנים איכותיים יותר לאתר שלכם ועוד. בתקציב של 500 שח בחודש כאמור לא ניתן לקדם ברצינות ובצורה מקצועית את האתר שלכם כך שאין טעם אפילו להיכנס לזה.