Site icon מקומון רמת גן

כמה דרכים להפוך ספורט לכיפי יותר

לא נתכחש למציאות הנראית בכל מקום שבה רוב הילדים והמבוגרים צמודים למסכי הפלאפון או למסכי הטלוויזיה ושקועים שעות רבות מולם, הן במשחקים והן בהתכתבויות או שהם משתרעים על המושבים בבית באפס מעשה.

כתוצאה מכך הם מתחילים לאכול בצורה לא מבוקרת ולכן לא מעט ילדים סובלים היום מעודף משקל ומצב זה גורר לא אחת גם דימוי עצמי נמוך. 

פעילות מגוונת לילדים 

כדי לגרות את הילדים לקום ולצאת החוצה רצוי לגרות אותם באמצעים שונים. לדוגמה ההורה קונה לילד מתנה אשר תדרבן אותו לצאת החוצה. כדור רגל או כדור סל יכולים לעודד את הילד לצאת מהבית ולשחק בגינה הציבורית ליד הבית. 

בגינות הציבוריות ובפארקים התקינו הרשויות המקומיות סוגים שונים של מכשירי כושר איכותיים אשר מותאמים לגילאים השונים של הילדים. כאשר הילד ירד לשחק בכדור שקיבל במתנה, מכשירי הכושר בגינה ימשכו את תשומת ליבו וזה יעודד אותו להתנסות ולהתאמן על המכשירים האלה. ברגע שהוא ינסה זאת בפעם הראשונה, זה יעודד אותו לחזור ולהתנסות שוב לשחק במתקנים אלה. סביר להניח שהוא גם יפגוש שם ילדים בני גילו המשחקים להנאתם ומתחרים ביניהם, כך שתיוצר חבורה מגובשת. 

קרדיט: unsplash

פעילות ספורטיבית עם המון הנאה

תוכנית הטלוויזיה נינג'ה ישראל אשר צופים בה גם ילדים עשויה לסחוף את הילדים להתעמל ולנסות לעבור מסלולים מורכבים. תוכנית זו יצרה אתגר להידמות ליובל שמלא אלוף הנינג'ה של ישראל. מסלולי הנינג'ה יוצרים מוטיבציה אצל הילדים להצליח גם בתחומים אחרים ולא רק בספורט הם מפתחים אותם מבחינה קוגניטיבית ויוצרים אצלם התמדה ועקביות כדי לעבור מסלולים אלה. 

מסלולי הנינג'ה גורמים לילדים להתחרות זה בזה כדי לנצח, ההתמדה והתחרות יכולה לגרום להנאה רבה לאורך כל הדרך והניצחון גורם להעצמת האגו של הילדים. כתוצאה מכך רואים גם עליה במוטיבציה בתחומים אחרים בחיים כמו בלימודים בבית הספר.

כאשר נכנסים לגנים ולפארקים אשר מותקנים בהם מסלול נינג'ה אי אפשר שלא להתפעל מהצבעים היפים של המכשירים אשר יגרמו לילדים להתקרב אליהם ולהתמודד במשימה שכל מתקן מציב בפני הילד. במסלול הנינג'ה ההתקדמות במסלול מדורגת לפי דרגת הקושי מהקל לקשה וכך אם הילד צולח את המתקן האחד הוא ימשיך גם למתקן השני אשר יקשה עליו יותר מהקודם. ההצלחה תשמח מאד את כל אחד מהילדים כאשר הוא יצליח לעבור מתקנים רבים במסלול. 

פעילות ספורטיבית גם למבוגרים

בגינות הציבוריות מותקנים מכשירי כושר המותאמים למבוגרים בדרגות קושי שונות כדי לעודד את המבוגרים להתעמל על מכשירים אלה בלי להיפגע. מכשירים אלה גורמים למבוגרים הנאה כאשר הם יוצאים מהבית ונפגשים עם בני גילם אשר גם הם מתעמלים על מכשירים אלה, כך הם מכירים חברים חדשים ונהנים מפעילות ספורטיבית שמשלבת גם את הילדים שלהם.

 

Exit mobile version