Site icon מקומון רמת גן

כל מה שצריך לדעת על העסקת עובדים זרים

עובדים זרים נמצאים בישראל כבר עשרות שנים ובכל פעם הם מגיעים ממקומות שונים בעולם כשיש להם מכנה משותף אחד – אשרה לעובדים זרים שמאפשרת להם לעבוד כאן. כמו כן, יש להם בעיה נוספת שמשותפת להם לא משנה באיזה תחום הם עוסקים – רבים מהם באים לכאן על מנת לעבוד שנים רבות וקורה לא פעם שמשתנה מעמדם או מעמד המעסיקים שלהם. במקרה כזה הם נדרשים להוציא ספיישל ויזה שמסדירה את המעמד שלהם בישראל. זה קורה בגלל סיבות שונות ולכן גם הדברים שנדרש מהם לעשות נבדלים מעובד לעובד. חשוב לדעת כל מה שצריך על כך ועל הקשיים של עובדים זרים לחיות בישראל מבלי לחשוש מרשות ההגירה, וכיצד אפשר לעזור למי שבאמת רוצה רק להתפרנס ולתמוך במשפחתו ולכן נזקק להסדרת מעמדו כאן כחוק.

קרדיט freepik

מהו מעמד עובדים זרים בישראל?

רבים חושבים שעובדים זרים אינם זכאים לתנאים שלהם זכאים עובדים ישראלים וזה לא נכון. עובדים זרים מקבלים את הזכויות והתנאים של עובדים מקומיים אלא שההבדל ביניהם הוא האזרחות שמאפשרת לעבוד בכל תחום, לעומת אשרה לעובדים זרים שמחויבים להוציא להם מעסיקיהם ומגבילה אותם רק לתחום עיסוקם ולקשר חוזי עם המעסיק שמביא אותם לכאן. לפני כל הגשת בקשה לאשרה כזאת חייבים לחתום על חוזה עסקה שמפרט את כל התנאים בעבודה ואת סוג העבודה. יש עובדים זרים בענף הסיעוד, ויש עובדים שיש להם היתר לעסוק בחקלאות ויש כאלה שרק בבניין או במסעדנות וכל היתר כזה מחייב אותם לדבוק במעסיקים ובתחום שלהם. כל שינוי כזה מחייב אותם לדאוג להוצאת ספיישל ויזה שמטרתה הסדרת מעמד לעובדים זרים. ההסדרה מתחילה במעסיק הראשון ונמשכת כל עוד העובד עונה לתנאי החוק ויכול לעבור ממעסיק למעסיק שמוכן לקבל אותו ולהעסיק אותו, אחרת יחויב לעזוב את ישראל.

 מה חשוב לדעת על ויזה לעובדים זרים?

קבלת אשרה לעובדים זרים בכמה ענפים שבהם יש מצוקת כוח אדם ולכן נדרשים למעסיקים עובדים זרים שרוצים לעבוד בתחום זה. המעסיקים חותמים אתם על חוזה ומתחייבים לספק להם תשלום נאות, תנאים סוציאליים ולדאוג להם לביטוח רפואי ולמגורים הולמים. קורה לפעמים שמעסיקים מפרים את הזכויות של העובדים ולכן הם רוצים לעזוב אותם או לעבור מענף לענף, אם משום שהפרויקט שבו עבדו הסתיים, אם משום שהמעסיק שלהם נפטר או הועבר למוסד במקרה של עובדים סיעודיים, ואם במקרה של התעמרות ויחס לא טוב. בכל המקרים האלה העובדים חייבים לדאוג להסדרת מעמדם על ידי ויזה ולכן גם המעסיקים החדשים שלהם צריכים להיות צד בהליך זה, על ידי חתימה על חוזה לצורך העסקת עובד זר בסיעוד והבטחת התנאים של העובד. יותר מדי פעמים קורה שעובדים לא מסדירים את מעמדם ולכן גם לא חותמים על חוזה חדש גם כשהם מוצאים עבודה אחרת שבה הם יכולים לקבל את התשלום שלהם במזומן ולהעביר אותו לארץ מולדתם למשפחה שמחכה לו שם.

הסדרת מעמד עובד זר

יש עורכי דין ומשרדים שהמומחיות שלהם היא הסדרת מעמד עובד זר בישראל ולכן עובדים זרים רבים מגיעים אליהם על מנת לקבל עזרה בכך. מדובר באנשים שעובדים ומתפרנסים ותורמי לחברה בדרכם, ולכן גם זקוקים להמשך הסדרת האשרה שלהם כדי שיוכלו לעבוד בצורה חוקית ומבלי להסתתר מרשות ההגירה. כך הם יכולים להמשיך להעביר את שכרם למשפחה וליהנות מהתנאים המשופרים של עובדים זרים בישראל ללא חשש. מדובר לפעמים בעובדים שעוברים מענף אחד לשני ובכך הם גם משפרים לעתים את מעמדם ואת שכרם, ולכן מעוניינים להישאר כאן ולעבוד על בסיס חוזה עבודה תקף.

Exit mobile version